onsdag 5 augusti 2015

Med ro tar jag mig fram och njuter på vägen...



Kan ni gissa vad skönt det är att slippa MEmigränen, de höga feberkänslorna var och varannan dag?!
Jo jag har sluppit de värsta under en rätt lång period för att jag verkligen lyssnar på kropp, själ och magkänslan.
Dagarna går fort, men jag är i slowmotion... är i min passion och pressar inte fram info eller handlingar om vad jag ska göra för att läka min kropp.
Prioriterar trots att viljan ibland är stark för allt jag vill göra och delta i, men nu lyssnar jag på intuitionen och ligger ibland ett steg före ;))
Har fortfarande problem med insidan... organ etc etc..
Men allt det andra.. själen, sinnet och medvetandet.. det psykologiska och det starka emotionella börjar lägga sig och bli hittat.
Har lärt mig så mycket om mig själv, t ex reaktioner i känslor och hur de fungerar med resten av min kropp.
Detta är bara början, men det har gjort mycket för mitt mående.

Den ljuva solen.. värmen.. ljuset fanns med mig på min promenad igår.
Skogsdoften var med mig under hela tiden.
Vek av från spåret och satt mig på min kraftplats för lite meditation och bara få vara.
En fågel lekte kurragömma och en trollslända kollade läget.
Jag trivs verkligen av att bara vika av från "livet"..
få känna dofterna, solens strålar, luftens energier och allt som lever och finns runtom mig.
Att inte behöva tänka eller leva efter det som livet består utav, utan bara vara i sig själv och med allt det naturliga som inte kräver, kväver eller ger dåliga vibbar.
Inget som kan påverka någon känsla förutom den som min själ är i.

Har varit lite besviken över att hjälpen jag har sökt helt dött ut.
Den hjälpen jag litade på och hoppades på...
Men jag vet att metoden är rätt och att människor inte alltid är de rätta i ens liv på olika vis :)
Men ibland kostar de, och lite tråkigt är det fast jag vet att på något vis ordnar det sig och jag måste bara hitta rätt.. rätt själ till min fortsatta resa.
Jag ger som sagt aldrig upp, och jag känner glädje i att alla upp och nedgångar ger mig precis det jag ska ha för att komma till rätta med allt.

Jag lägger ut önskningar... och väntar... och idag verkligen njuter jag av regnet som faller, det gråa mysiga och duvan som satt utanför fönstret hela morgonen och pratade för glatta livet.. harmoniskt och glädjande för mig :)

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar