måndag 10 augusti 2015

Nyttigheter för min kropp och själ..Mmmm...



Idag blir det en lugn stund enbart för och med Mig.
Ett samspel mellan kropp, sinne, känslor och psykisk energi som används inom Yoga Nidra, som är en djupavspänningsmeditation.
Yoga Nidra är bra för att b la normalisera blodtrycket, stärka immunförsvaret och det är den bästa avslappningsmetoden eftersom den fördjupas, organen får vila och för att sinnena skärps.
Forskning har visat att genom att uppleva dessa tillstånd och symboler som Yoga Nidra ger så förstärks känslan av liv och välmående i kroppen.

Har varit med under några Yoga Nidra meditationer på den holistiska yoga jag går på.
Kan säga att den gör underverk fast man råkade "somna" några sekunder lite då och då.
Med träning så ska jag klara utan att somna och ändå kunna vara medveten om här och nu men samtidigt vara i den djupa avslappningen.
Inte lätt när man ligger på en skön ullmatta med en go filt och bara känner tryggheten som golvet ger en. 

Jag gjorde mig även lite hälsosamt te imorse på chaga (sprängticka).
En medicinalsvamp som är ett av världens mest antioxidantrikaste och som innehåller massor av naturliga
fytonäringsämnen, vitaminer, mineraler, spårämnen, proteiner och en massa mer nyttigheter.
Men inta inte chaga/sprängticka om du tar antibiotika, eftersom det motverkar sprängtickans verkningar.
En liten kur på detta och så får jag se hur min kropp tar emot det... spännande...

<3


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar