torsdag 27 augusti 2015

Spänn av Muttan och njut av livet...


Just nu kan jag bara njuta.
Ja värmen börjar sakta försvinna fast den fortfarande finns.
Men dessa mörka kvällar tycker jag om trots allt.
Mys i massor och jag får ro i kroppen.
Älskar hösten lika mycket som jag älskar sommaren och ska försöka ta tillvara på den så mycket som möjligt.
Alltså njuta...

 


Idag skippade jag paraplyet när regndropparna strilade så fint när jag promenerade till min yoga.
Värmen i luften och doften av regnet gjorde att jag helst ville ta omvägar för att få mer tid ute.

Lägger mig på yogamattan i ull och ger mig in i flödet med den intention jag har under hela passet.
Nu är det ju så att vår yogafröken försöker få oss att slappna av i muttan när vi ska lära oss att andas och få flöde utan låsningar i diafragman och hals...
Har man andats fel sen tidiga tonår och levt som man har gjort så är det inte lätt att sluta spänna hals, nedre delen av magen och mellan benen :))
Känns som man fladdrar lite smått där nere, men ohhh så skönt det är att bara slappna av.
Öva, öva är min melodi.
Är mycket med allt som är i och utanför kroppen... med våra energier, sinne och inre organ.. allt ska liksom vara i balans och fungera korrekt för att man ska kunna må bra och hantera allt som sker i livet på ett sunt vis.

Kommer hem med ett lugn i kroppen och möts av skratt från dottern och hennes kompis.
Maten hon gjort står och väntar på mig, och jag sätter mig med min tallrik med en klick ljuvlig chiasylt med ingefära och blåbär hos tjejerna för att insupa lite mer skratt och ungdomssnack.
Jag tycker om att lyssna på dom.
Det var som igår man var i deras ålder.. känns inte som jag kommer bli sådär överdrivet vuxen.
Måste man det? :D 

Nåja... jag har inte så mycket tankar just för tillfället..
Debatter och sådant som man ser förekommer lite varstans lägger jag ingen energi på.
Låt allt bara vara och tänk inte så förbaskat mycket på onödiga grejer kan jag tycka.. för jo, mycket är fullkomligt onödigt att ens diskutera om :D

Jag försöker lära mig att vara i livet och inte göra allt så svårt för mig.
Det kommer bli bra det här.
En dag.. kanske imorgon...

<3




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar