lördag 12 september 2015

Är det inte dags...


Denna är så jäkla bra!!!
Mer Kärlek åt folket och sluta göd egot (egot handlar inte om själviska saker som så.. det handlar om hjärnans tankar, destruktivitet, materialism, negativitet, makt, rädsla, vrede osv osv) som just nu erövrar världen.
Många ser detta som något flummigt pga att de styrs av dess ego.. rädsla och något som inte är vanligt i dess värld.
Jag vet att de flesta bara vill leva i en värld där vi visar semestrar, problem i förhållanden, vilka maträtter vi äter, hur vi kan göra för att sminka oss perfekta, vilka saker vi köpt på Ullared, hur besvikna vi är på olika människor, vad vi gjorde på fredagen efter arbetsdagen, hur mycket vi hatar vårt arbete, vilka galna fester vi varit på osv osv..
Vi är alla nyfikna på egentligen helt onödiga saker och på mycket som göder detta ego och vi är vanemänniskor som är just vana med detta beteende. 
Och klart vi måste leva i den värld som är också men på ett sundare sätt.
Jag kan t ex tycka om att titta på reality serier just för att det är komiskt och man märker hur vi människor egentligen lever.
Det är lite som en avkoppling för mig på något sätt :))

Men vill inte själv ha alla problem eller destruktivitet i mitt liv.
Men jag är ändå människa trots att jag håller på och vill förändra för mitt och även jordens välmående.

Varför göda egot ännu mera, varför lyssna på människor med makt som vill tysta ner det som kan förändra och läka människor och vår jord samt varför gå efter det som samhället kräver av oss, för samhället styrs av maktmänniskor som är i sitt ego.

Det finns så mycket hemligheter i vår värld som dessa maktmänniskor inte vill ska nå fram till resten av oss.
För det kan förändra vår värld till något bra.
Det kan göra att dessa maktmänniskor inte kan styra oss andra längre och att vi kommer leva i harmoni som enat folk.

Ju mer man blir medveten om detta i sitt egna liv desto mer skrattretande och hemskt är det att se hur andra människor styrs av samhället och sitt ego.
Jag har lång väg kvar att gå för att få bort alla invanda egotankar och beteenden.
Och jag märker hela tiden hur fel man har tänkt och levt.
Vad som verkligen gör att man kan må bättre och bättre.
Dottern och jag pratar mycket om detta och tränar på att bryta våra gamla mönster.
Jag märker stor skillnad på henne och hon mår otroligt mycket bättre i sitt mående bara av att träna på tankens kraft och bli medveten om saker och ting inom sig och hur samhället och världen fungerar .
Hon är själv lycklig av att se och känna förändringar.

Imorse pratade vi t ex om skolan och att jag som mamma går emot allt som samhället strävar efter att barnen ska bli, elitrobotar.
Jag kräver inte att hon ska få höga betyg och jag pressar henne aldrig.
Jag pratar om att hon ska göra sådant som hon själv tycker om, göra saker i sin takt och att det mesta bara är onödigt egentligen.
Bara att göra sitt bästa och förstå att skolan ska vara rolig och lärdomsrik, men på ett sunt vis.
Hon har även en lärare som säger precis det som jag gör.
Han är emot läxor t ex, hallelujah!!
På hans lektioner lyssnar ungdomarna och blir intresserade, han gör gott den läraren :)
Både jag och dottern har den där "duktighetsgenen" i oss.
Jag blev utbränd för första gången i gymnasiet, dottern började i högstadiet men blev ordentligt i gymnasiet hon likaså.
Efter dessa erfarenheter så har vi förstått att samhället gör fel med våra barn.
Dottern fortsätter att få hur bra betyg som helst trots att hon trappar ner på duktighetsfronten.
Att få A och MVG trots att man "inte bryr sig om betygen" och att man bara gör det man orkar och kan är nog.
Vad gör det om man bara får godkänt?
Har aldrig behövt mina betyg för att göra mina drömmar i livet och arbeta med det jag har velat.

Och nu till Kärlek.
Tänk så mycket som är onödigt i våra liv.
Vi skapar dåliga känslor, beteenden, stress, negativa energier, kaos och krig för att vi går in så djupt med det vi tror ska finnas för att vi ska kunna leva.
Allt blir svårt.. problem med partners, vänner, familj och människor som vi inte ens känner.
Vi analyser med egot/hjärnan och kommer fram till något som vi inte ens vet om det är rätt eller ens fungerar.
Vi missförstår/misstolkar varandra för att vi själva aldrig blir medvetna om våra egna problem inombords och som aldrig blir lösta.
Vi bygger bara på mer och mer av destruktiviteten som sprids från människa till människa och skapar mer och mer negativ energi på vår jord.
Och det i sin tur gör att vi själva skapar "monsterna".. mördarna, våldtagsmännen, krigarna, terroristerna och vad det nu kan vara.
Det finns inga monster, utan dessa blir av all destruktivitet och negativa energier som vi själva bär med oss och ger till andra.
Det som vi själva har skapat i våra egna liv av karman, präglingar, hjärntvätt osv osv.
VI kan förändra vår planet och oss själva om vi bara släpper vårt Ego och är i våra hjärtan.. i Kärlek.
Och igen, det är inget flummeri utan total verklighet.

<3
   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar