måndag 14 september 2015

Det gråa kan bli vackert och gott ;) ...


Jag hade några små söndagssysslor när jag väl väckte min slöa kropp.
Dottern och jag fixade nya hudkrämer till oss då de gamla var slut.
Det var katastrof enligt dottern eftersom hon avgudar sin kräm :D
Dock är det dags att fylla på vårt förråd med nya oljor och sheasmör då de tog slut.
Kris igen då skruttan snart har slut på sin deo.
Men med ett lugn så beställer vi råvarorna från bästa "Organic Makers" någon dag (ingen stress här inte) ;)
  

Jag bara fick lov att göra min tonfisk med dillsås till lunch.
Det kanske ser äckligt ut, men jag älskar det!!
När jag var barn så norpade jag någon sked av dagbarnens barnmatsburkar med just kött i dillsås.
Har alltid varit en favorit hos mig trots att jag gillar tonfisk mer än kött.
Kött är ingen favorit längre förutom ekologisk nötfärs från någon gård (men oj vilken skillnad på kött som är ekologisk direkt från gård och på de i butiker.. även de ekologiska där.
Smakar mycket bättre och konsistensen är helt annorlunda.), kyckling går an, fisk och skaldjur och ev någon ekologisk korv från "Stora Ekeby kött".
Men inte ofta vi behöver köpa det eftersom vi sällan äter sådana maträtter med nötfärs.

Dock söker jag en vegetarisk eller sundare kock till vårt hushåll (ayurvedisk inriktning tack) som kan mycket om naturens nyttiga växter ;D
Jag är fortfarande inte en mästare i köket, men vill väldigt gärna lära mig för att få en väldigt varierad men bra kost för ens välmående och balansering.

Crea Diem och njut av denna höstdag :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar