måndag 21 september 2015

Det var då själva fasen...

... att man läser sista sidan i en chick lit bok som har kantats med kärlek, relationer, bråk och svartsjuka, och känner hur ögonen börjar vattnas och några tårar börjar rinna :))
Jag tror det betyder att jag verkligen önskar att få känna riktig kärlek till någon igen.
Jag älskar att älska och jag älskar att ha någon speciell att skratta och mysa med trots att jag inte har varit redo för det på länge.
Behövde ta hand om mig själv och lära mig älska Mig först.

Och är det bara jag som uppmärksammar mina olika känslor jag får när jag läser och försöker känna in varifrån de kommer? :))
T ex draman i relation... är det en jobbig känsla och tankar av vrede eller frustration etc från mitt ego från egna händelser eller speglingar av Mig på något sätt osv...
Eller vid romantisk kärlek och glädje... längtar jag verkligen själv efter någon och Kärlek eller är det bara för att jag lever mig in i karaktärernas känslor och situationer...

Jag är märklig har jag märkt haha, men nyttigt är det att vara medveten om sina egna känslor.

Tror jag får ta mig till bibblan och låna lite fler böcker för att få drömma mig bort i alla dessa känslor haha.
Underbart är det iallafall med värmen i hjärtat.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar