onsdag 30 september 2015

Drömmen om Fred sker ibland på en plats där jag kan komma bort från samhällets egon och energier... där jag kämpar för att vinna mot mitt eget ego och få leva i harmoni med min och andras själar...

Det måste få ett slut.
Att kriga pga bristen på demokrati där personer med makt helt struntar i resten av folket och pga religion osv är helt galet.
Allt beror på människors egon och makt.

Här i världen lever vi människor i dubbelmoral.
Vi strävar efter status, pengar och att få vara lyckliga med shopping, större hus eller fler än vi behöver, perfekta trädgårdar med pool, köper mat i massor som slängs och diverse annat.
Vi snyftar när det sker ett hemskt mord, när flyktingbarn får lida och när en hemsk våldtäkt sker i våra trakter.
Efter ett tag glöms det bort och vi fortsätter att leva våra liv oftast i överflöd tills nästa fall eller kaos sker.
Vi får medkänsla och skänker en slant för att vi ska må bra i oss själva.
Ja vi kommer närmre varandra och det som är meningen med allt som sker, men vi måste ta det längre. 

Mina känslor är i kaos när jag ser hur världen ser ut.
Det går år efter år och ingenting är löst.
Maktmänniskorna pratar och pratar.. både framför oss och bakom.
Rädslor och mesighet ligger som ett täcke över oss.

Varför går vi runt problemen och låter allt ske?!
Vi är ju alla med och stöder krigen genom produktion och export av vapen till dessa länder.
Jag skäms att vi i Sverige är en sådan stor del av vapenexporten och därmed tillåter krigen.. för det gör vi ju. 
USA t ex hyllar sina soldater fast de göder krigen.
Vi struntar i alla de stackars människor som genom flykt söker sig till våra länder.
Vi tar emot dem med öppna armar och sen lämnar dem i askan med alla deras hemska upplevelser, känslor och destruktiva beteenden som blir utav det.
Godheten som vi utstrålar är falsk när vi inte löser problemen från kärnan och ser till att Alla människor får vara bland oss och får läka.
Hur tänker maktmänniskorna när många Sverigefödda är hemlösa eller inte får hjälp med att läka deras inre och därför tar självmord eller får destruktivt beteende och blir brottslingar etc?
Hur tänker de när det kommer människor som är på flykt från andra länder och som vill och har rätt till att få leva i harmoni, men har så mycket trauman och så lite ägodelar för att kunna få det och som kanske/ganska ofta även de får dessa destruktiva beteenden samt inte kommer in i det svenska samhället?
Hur löser vi detta och tar tag i själva kärnan på problemen?
Det kanske är för stort för oss att hantera.

Hur förklarar man för människor som är fyllda med hat att religion inte handlar om regler, och att religion bara är en ren kärlek och en tro på just det rena och fina som finns för oss?
Hur får man de med makt att släppa sina stora egon och faktiskt vara endel av oss där vi alla ska kunna hitta lösningar till att få fred i vår värld?
Att ingenting blir bättre när vi lyssnar på våra hjärnor/egon och slår tillbaka, skapar ännu mer "bränsle" till att göda kriget för att vi vill stå som vinnare.
Vilka vinner egentligen?!!
EGOT

Japp vi har dubbelmoral så det smäller om det och vi vill gärna visa hur goda vi är.
Kan vi i tysthet vara lika goda eller måste det synas?
När vi sen sitter där vi datorn och beställer nästa utlandssemester, nya flådiga hus och våra prylar, har vi glömt alla som faktiskt inte har något då?
Alla som lever i en fruktansvärd värld med sitt inre och inte får hjälp med att komma upp till ytan för att få andas.
Hur gör vi för att alla ska få må bra i en harmonisk värld?

Jag har en rädsla för att totalt hamna där själv som alla människor.
Har levt "fattigt" (vi är inte fattiga för oftast har vi en bostad etc) utan att ha råd till det som behövs och mat.. varit riktigt sjuk psykiskt och mentalt.. velat dö och döda pga Frustration när man inte får rätt eller ingen hjälp och just Rädsla från egot.
Kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att vara på flykt och ha ett ännu värre inre.
Mitt ego kommer med rädslan som hos oss alla och till största delen en frustration.
Men den stora frågan kvarstår, hur ska vi lösa detta?

(Jag är ingen expert och detta är bara några av mina tankar.
Mycket kan tolkas annorlunda av andra än vad jag vill få fram utifrån mina tankar och känslor.
Jag har bara valt att se lite åt olika håll än bara på pengafronten, för självklart är det viktigt med.
Jag behövde bara lufta mitt inre lite ;) )

~En dag ska Freden finnas på vår jord och hatet och rädslorna från egot ska tyna bort i den ljuva vinden~

<3



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar