söndag 20 september 2015

Nytt alster och mer harmoni...


Drömmar har slagit rot i mig.
Det finns så mycket som jag älskar och som jag har en passion för.
Men jag kommer inte se för långt fram utan jag ser bara det som är nu.
Idag drog målarpenslarna mig ut till skogen igen.
  Det var tyst och väldigt få själar hade tagit sig ut på förmiddagen.
Tog emot solstrålarna och värmen från en klar himmel och skogsdofterna gav mig njutning som vanligt.
Det är en sådan stillhet jag behöver.
Hur kan man känna sig så lugn? .. undra om jag någonsin har känt mig så här förut :D
Eftersom jag trivs så bra med mig själv och i mitt egna sällskap så kanske jag skrämmer bort andra människor.
Men jag tror det är så här man ska känna när man börjar hitta sig själv och reda ut saker och ting med sig själv och det som satt fast.
Nu har jag ju äntligen börjat använda min lite mer kreativa sida också som jag fått till mig under så många år att jag skulle göra.
Jag hade tappat detta lite på vägen då mitt hjul bara snurrade runt.
En dag skulle jag vilja hänga några tavlor på ett litet galleri eller ha en liten vernissage.
Jag har haft rädslor för att visa mina bilder från min själ.
Därför jag går emot min rädsla och lägger ut här b la.
Det är nyttigt för mig att känna att rädslan lätt går att skippa eftersom den bara kommer från min hjärna.
Nu gäller det bara att hitta en själ som kan hjälpa mig på vägen till en av mina drömmar :)

Nu är det strax dags att bädda ner sig under täcket och njuta av en god bok.
Äntligen får jag besöka platser i mina drömmar igen.
Natti.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar