fredag 16 oktober 2015

Åhh vad härligt...


Igår tidigt på morgonen.. åh den var så ljuvlig med dimma utanför fönstret och mörkret som omslöt en.. pigg som jag var satt jag mig för att rocka loss till några sångmeditationer,
"Fire Tattva" b la.
Grannarna undrade säkert vad jag sysslade med när det dunkade, klappades, sjöngs och tjoade haha.
Men senila jag behöver verkligen alla underbara sångmeditationer med rörelse filmade så jag kan minnas de alla.
Och de behövs sättas i olika kategorier så man vet vilka som gör vad med en.. till vilka pass de hör hemma..
Men ojjj vad de framkallar mycket.
De rensar skiten, finner lugnet och det inre barnet och hittar styrkan och energi.
Öppnar hjärtat och alla chakran.. ger en så mycket för välmåendet.
Jag behöver verkligen dessa i min vardag.. de ger mig även så mycket glädje.. speciellt när hela kroppen hoppar och svänger av rytm och känslor :))
Sångrösten behöver vi inte tala om dock haha.
Och jag lägger bort min rädsla och det som gjorde att jag inte vågade sjunga, för alla kan ge ljud på olika vis.. allt är fint.
Och vad gör det, bara man får ur sig det som ska.
Det är vackert i sig.
  

Jag älskar att skapa armband.. det blev några fler igår som jag får ta bild på vid ett senare tillfälle :)

Ni får ha en fantastisk höstfredag och värmande kramar kommer härifrån :*

~ (Tänk på att vataårstiden är här som är kall, torr, blåsig, ren och tuff... dags för oljiga, smöriga, varma och återfuktande matintag... salta, sura och söta smaker.
Att hålla sig jordad.. skapa dagliga rutiner.. försöka lägga sig senast kl 22.00.. massera sin kropp.. inte träna för hårt utan mjukt och försiktigt samt andas genom näsan.
Balans.) ~
 
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar