måndag 12 oktober 2015

Dagen då jag fortsätter att leva mitt liv...



Dagen för min födelse och ett antal år sedan den skedde.
Gillar att bli äldre och känner mig fortfarande ung.. man kan väl säga, medelåldern när den är som bäst ;)) .. men tycker inte om födelsedagar.
Ja dagen efter Stockholmsresan gick väldigt trögt men middagsbjudning blev det ändå.
Underbara skruttan gav mig sin konst och lite annat fint och gott <3
Kul att testa ett nytt chokladmärke som är ekologiskt/veganskt/fairtrade.
Fint det där med choklad som faktiskt är bättre att äta.

Jag är dock väldigt glad för grattishälsningarna och ni som ringde och sjöng... det värmer i hjärtat :)

Jag som trodde att denna dag skulle bli en total vilodag blev själv chockad över att jag tog mig ut för en liten powerwalk i skogsspåret på förmiddagen.
Det var verkligen en härlig och solig runda som gjorde gott.
Behöver vara försiktig med kroppen men samtidigt få igång matsmältningen etc med rörelse.
Det krockar lite med "pacingen", balanseringen av dagarna med vila och behovet av rörelse.
Men det blir ändock mindre än vardagsmotion, så jag tar det i min takt och försöker lyssna på vad kroppen säger till mig.

(Jag som ogillar politik eftersom Alla politiker snackar skit och drar till lögner för att allt ska låta så bra blev lite paff av att Jimmy Åkesson under debatten faktiskt fick nog av allt detta och gav dem på moppo lite hmm... haha.
Han verkade vara mer realist än någon av de andra för en stund.
Och då handlade det inte om invandrarpolitiken utan annat.
Och det behöver komma fram att lögner är politikers melodi för att befolkningen ska nappa.. sen att han är i det partiet han är i och inte är någon som ska leda vårt land är en annan sak.
Men man måste vara realist och vara ärlig.
Miljöpartiet är ju inte ens för miljön längre hmm..
Nej inget mer politiksnack från mig.. hate it!!
Detta var bara en liten tankebubbla i min bubbla.. jag röstar för fred, kärlek, ärlighet, demokrati och gemenskap..punkt.)

Natti från min lilla oas i oasen :*

<3

 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar