tisdag 20 oktober 2015

Har nog hittat en bra väg att fortsätta på...


Ibland tar det någon dag för att skriva och ibland blir det fler inlägg per dag, men jag pressar mig inte till något.
Ett lugnt strålande uppvaknande och en tidig morgon blev starten på denna vecka.
Tog mig ut i skogsspåret på en powerwalk men ena örat lyssnande till när naturen och världen vaknar upp, och det andra med sköna toner som ger ännu mer känslor.
Efter stretch och med en helt underbar ostressad kropp intog jag min frukost som bestod av havregrynsgröt med bär.. krossade linfrön.. hampafrön.. bipollen.. mandelmjölk och en mugg med egengjord ingefärste som värmde gott i magen.


Älskade Thorsten Flinck b la fick förgylla min skogsrunda och resten av dagen med sin röst och sånger som verkligen når ut.
Han kan den mannen!!
Älskar "Balladen om K" som Afzelius har skrivit.. och han är inte dum han heller :D
Tragisk livsväg (känner igen små delar av den :D ) men ändå med ett energipåslag om att allt går att förändra.
Vi har våra lärdomar och vi har våra vägar.. Livet är ändå bra fantastiskt :)

Mina dagar handlar om mindfulness.. känna in alla känslor som kommer (och det är inga jobbiga nuförtiden) och vara i balans.
Jag tror jag har hittat det som just nu passar mig att leva i.. min ensamtid är viktig men även det som vi alla behöver, och det jag inte vill är att få dåligt samvete för något eller någon. 
Jag har nu valt en förändring som passar in... att vara i Livet, i Mig själv och det som får mig att må bra.

<3



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar