onsdag 28 oktober 2015

Höstlovet fortsätter...


Jag vet inte varför jag inte lyssnar på mig själv ibland.
Varför gör man något som kanske känns lite roligare eller iallafall skönare just då än att ta fram målar-, eller pysselsakerna som hela min kropp skriker om?!
Ser både bilder och känner en stark känsla att jag ska vara kreativ med olika saker och har gjort i flera dagar.
Så tänker jag istället att jag tar fram orakelkortlekar, de som känns bra och ber om tydlig vägledning för mig denna vecka.
Och vad får jag av de två kortlekarna?... Just Kreativa projekt, kreativa handlingar, optimism och lite annat som kom till mig angående rädslor etc.. haha.
Kan ju inte bli mer tydligare än så, behövde ju inte ens dra korten egentligen :))
  

Höstlov för dottern, och då är det perfekt att landa i sig själv, balansera, göra vegetariska mumsiga luncher som denna lasagne.
Hur gott som helst med b la zucchini, morötter, purjolök, lök och spenatblad... sås av krossade tomater och creme fraiche.
Hon äter ju ofta vegetarisk eller norpar av vegankosten i skolan så vi gör allt mer vegetariskt hemma med trots att jag är en usel kock :D
Måste dock minska mer på mjölkprodukter.
Den egengjorda mandelmjölken är iallafall ett steg... 
Men det är svårt tycker jag och bristen på inspiration är stor när hjärnan inte vill hänga med.

Ny dag och nya möjligheter ;)

<3


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar