lördag 17 oktober 2015

Ljuvliga höstdagar...


Solen den lyser så fint utanför fönstret och hösten den fortsätter att visa sin vackra sida.
Själv har jag myst ner mig i soffan med en mörbultad kropp.
Men oj så skönt det är.
Gårdagen var oerhört trevlig med fina själar och musik som tar fram alla slags känslor inombords.
Det är något extra med alla toner och röster.. hur vi alla hör och känner olika med dem.
Det blev sent för tanten... för sent för att fungera på topp idag :D

På bussen igår hade jag även ett fint samtal med en man som kom från ett annat land, (minns inte vilket).
Vi skrattade lite åt barnen som pratade om saker de egentligen inte visste så mycket om men som de säkerligen hör överallt från andra.
De log och skrattade och det var verkligen en härlig energi på bussen igår eftermiddag.
Vi svenskar är ju oftast så kalla och stela när det kommer till att konversera med främlingar eller sitta nära på bussar eller
 tåg.
Men det kändes så upplyftande att önska varandra en fin dag, trevlig helg, prata om ditten och datten och skratta lite.
Jag som är blyg önskar att man kunde göra det lite oftare.

 
Dottern börjar nog bli klar med matten hon pluggar lite med (duktig ansvarsfull tös det där), så strax blir det nog lite mys med henne till något skoj att se på för en stund.
Kombuchan är med såklart.. min lite finare helgdryck tillsammans med det kokande vattnet :)

Go lördag på er :*

<3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar