söndag 4 oktober 2015

När det händer.. då händer det..


En evighet sedan jag var helt själv hemma en helg.
Veckans vila gjorde det möjligt att få en riktigt underhållande kväll och är tacksam för det :)
Och ja dagen efter fick kroppen sota för den glädjen då kraftigt blodsockerfall inte kom som en chock för mig och vertikalläge var min melodi.
Jag är en smuttare och dricker inte ofta alkohol alls.. vin är en njutning för mina smaklökar men då räcker det med högst ett glas.
Inte i fredags haha.
Jag vet att detta är förödande för min obalanserade kropp men valde ändå denna gång att ta symptomen.
 

Ännu en GP tävling i speedway på tvn där den unga begåvade Tai Woffinden ännu engång blev världsmästare.
Hans glädjetårar rann även på mig.. känsliga jag :))
Han var verkligen värd den titeln.

Nästa år ska jag försöka ta mig mer på speedway då Masarna gick upp till elitserien igen, wohoo.
Förarnas kämpainsatser och glädje ger mig detsamma.

Prioriteringar, hopp, lycka, glädje och tacksamhet följer mina dagar.
Om jag uppfattas som avståndstagande ibland så är det just för att jag inte behöver vissa energier etc som påverkar min kropp och själ.
Är inget personligt utan bara att jag känner av det som påverkar Mig negativt just nu.
Svårt ibland att förklara för andra så det inte låter elakt för det är absolut inte menat så.
Vi har alla energier runt oss som sprids till andra och de är olika på hur vi mår och sen handlar det även om hur vi tar emot dem.
Lättare att handskas med vissa energier än andra.
Och jag är en människa som vill vara gullig mot andra och det kan även tolkas fel.
Spelar ingen roll vilket kön människor har för ser alla som just en människa.
Och jag förstår de som inte fattar ett dyft av vad jag pratar om ;))

Nu är det ju en underbar söndag som ska fyllas med balans och sedan mys med min bästa som kommer hem.

<3

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar