tisdag 24 november 2015

Dagar med perfekt innehåll för Mig, som andra kan se som trista...



Igår pluggade jag ayurvedan.. iallafall försökte få in allt i huvudet men det går sådär och jag kan inte hålla på för länge för då kommer symptomen som varnar :))
Det är så otroligt klockrent och logiskt egentligen om vi för en gångs skull lyssnade på oss själva och våra kroppar.
Ska lära mig allt jag kan om min och människors läkning på rätt sätt.
Deepak Chopra´s bok "Perfekt hälsa" (om ayurveda) är skriven på ett riktigt bra och ingående sätt samt lätt att förstå.
Så tacksam just nu att jag har blivit bättre i min hmm "kroniska sjukdom" och har lärt mig att förstå hur allt hänger ihop och hur Allt påverkar våra kroppar, psyke osv.
Det går att bli frisk utan den kemiska biten som förstör, 
och läkarnas trångsynta oförståelse om att samma symptom hos oss människor INTE betyder att vi behöver /måste ha samma behandling och diverse annat till läkning.
Vi behöver inte ens ha samma "sjukdomar" fast symptomen är lika.
Tänk vad många av oss människor som arbetar på helt fel plats eller lever helt fel liv utifrån vår kroppstyp och vad de klarar av.
Inte undra på att vi skapar oss symptom och sjukdomar.
Som jag när jag under stor del av mitt liv levt med stress och trodde jag klarade den för att jag oftast har haft mycket på gång både inombords och i det yttre livet.
Jag fick mitt ungdoms drömjobb på H&M och trodde att jag skulle klara stressen då vi jobbade som 10 personer i en samt hade ett familjeliv på det med allt som hör till.
Men lyssnade man på alla varningssignaler?
Nej.
Jag är så tacksam och stolt över mig själv att jag vågade gå hela vägen för att följa min dröm, men nu finns det andra drömmar som ska uppfyllas.
Min kroppstyp är inte gjord för stress och där det är för mycket folk en hel dag och stimmigt.
jag behöver få lugn och ro för att samla ihop mig.. rensa tankar, känslor och intryck.
Därav att jag har varit en ensamvarg i perioder och verkligen njutit av det.
Jag har i ensamheten lärt känna och hitta Mig.
Det är fantastiskt :D 
   

Med plugg behövs bränsle och då fick det bli en mustig marockansk/svensk gryta med fisk och grönsaker.
Otroligt mumsig, nyttig och varm dessa kyliga dagar :)

Kvällen bestod av över tre timmars röstyoga på Shanti.
Vilket grymt pass och wow!! hur ljud och vibrationer får oss att läka.
Vi har ofta spärrar och blockeringar i oss som har lagrats i år.. och av gammal vana fortsätter vi att skydda det som behövde skyddas genom t ex spänningar, dålig andning och våra "masker".
Tänk hur mycket kroppen påverkas av allt egentligen.. vi samlar slagg och påverkas av saker på ställen inom oss som vi inte har en aning om.
Ja mycket intressant och underbart var det, och det finns så mycket mer att lära sig inom detta.
Det där behövdes kan jag säga.

Idag blir det väldigt lite vardagssysslor och mycket vila.
Det behövs lite balansering nu talar min kropp om för mig ;D

 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar