torsdag 5 november 2015

Hjärnan, kroppen och alla tankar lever sitt egna liv ibland...


När jag läste dessa ord så märkte jag hur klockrent det är.
Det är så här jag har känt under en tid och känner.
Precis så här det är.
Inte alltid kul att människor som funnits i ens "krets" försvinner för att vi inte längre har direkt något gemensamt.
Vi är på olika plan/i olika faser i livet helt enkelt.
Och när man då inte har orken att vara social hela tiden så får man prioritera.
Man dras till de som man kan prata med, de man kan vara ärlig och sann med och de som man har något gemensamt med.
Att inte bli respekterad för den man är eller någon som dömer en och ger mig press är inte något jag prioriterar att slösa min lilla energi på i det livet jag lever i just nu.
Men det menas inte att jag ogillar någon, utan bara att man klickar inte energimässigt eller bara är på olika plan.
Ibland behöver man kanske lyssna på sig själv och göra olika prioriteringar för att hålla sig välmående.
Jag är ju dock tvungen att göra det med allt.. vardagssysslor, människor, familjen och mig själv.. livet  :))
Jag vill göra så mycket och jag vill träffa så många men oftast fungerar det inte.
Det kommer fixa sig en dag och jag mår inte dåligt av det längre.

Fick lov att fråga en av mina närmsta vänner om hur hon uppfattar mig när jag skriver till henne eller här t ex.
För ofta tycker jag själv att jag låter hård i mina ord och meningar, när jag menar helt åt andra hållet.
Men hon uppfattade det inte så och hon gillar när jag är rak och ärlig.

Så får hoppas andra ser det på ett bra sätt för annars är det bästa bara att fråga mig :)
Alla människor ser saker på olika sätt i och med hur de själva mår
En annan förstod inte hur jag fungerade riktigt eller menade i ett samtal eftersom min hjärna inte hänger med som den ska, att jag ibland måste avbryta för att minnas det jag ska säga och att jag ofta inte kommer till poängen med det jag pratar om för att minnet sviker haha.
När jag förklarar något så kan det bli en hel novell för att jag har svårt att korta ner det.. skitdrygt är det :))
Måste förklara på många olika sätt för att andra ibland ska förstå saker. 
Men nu har denne person förstått mig och det lättar så oerhört.
Tacksam när människor inte ger sig och vill förstå hur jag menar eller fungerar.  


Min favorit just nu...
Fantastisk sångerska som genom sången och det instrumentala förmedlar något starkt känslomässigt.
Denna har vi som en rörelsemeditation under metta och tonglen passet i yogan.
Den är ljuvlig och den gör mig stark men även sårbar och det känns riktigt bra.
~Lycka och kärlek till alla~
Det kommer bli meditationer, balansering och dans nu i massor.
Låten fanns även med mig under min morgonpromenad i skogsspåret.
Blir lycklig sådär så jag vill stråla inom mig och blir lycklig av att hälsa och sprida leenden till främlingar.

Mörkret börjar nu komma... mmm det gillas.
Tända ljus och djupandas lite kanske.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar