torsdag 5 november 2015

Kommer aldrig ge upp och det är ett hårt slit i sig...


Nu i höst-, och vintertider är det bra mumsigt med egengjorda soppor.
Man stoppar väl i det man har i kylskåpet så får man hoppas att det går att äta ;)
Dottern älskar denna dock.
Sen måste jag tänka på vad just min kropp eller hennes behöver för ingredienser för att vara balanserade.
Tur vi har typ lika.. vataobalans. (Inom ayurveda)
Så svårt detta, och speciellt när jag försöker att hitta rätt i djungeln av alternativt läkande.
Jag letar men vet fortfarande inte var jag ska ta vägen och till vem.
Indien, Sverige eller någon helt annanstans.
Kan inte slösa pengar på att hamna fel.
Min rädsla är ju om jag måste till Indien eller till en ayurvedaläkare etc som talar ett annat språk.
Jag är inte bra på engelska och jag vill kunna förklara och uttrycka mig rätt för att de ska förstå mina obalanser.
Vill hamna rätt och få ordentlig hjälp eftersom min kropp är i kaos och som jag har gått med under så väldigt lång tid.
Den är otroligt känslig för vissa saker och det förstår inte många som tror att det bara är att köra på liksom.
Hur ska jag gå till väga?
Måste nog vifta med mitt trollspö :D
 
Jag ger mig ju inte.

Kom att tänka på de åren då jag var avundsjuk på livet.
Det var i början (under några år) när min kropp helt la av och då ingen trodde på hur illa det var och hur dåligt jag mådde.
Då var min ilska så stark på alla människor som kunde leva normalt eller fungera någorlunda och då jag själv kände hur livet rann ur mig.
Idag älskar jag livet trots att jag inte kan leva som de flesta.
Men jag lever på mitt sätt just nu och jag mår bra i det.
Accepterar det som är och det som kommer.
Avundsjukan är bortblåst och jag njuter av att varje dag kunna öppna mina ögon och stiga ur sängen på morgonen.
Livet är en skola där jag får lära mig att Leva.
Fantastiskt.


Var bara tvungen att ta denna bild på de vackra färgerna och träden... ljusen.
Njuter för fullo av allt man får ta del av bara genom att titta på allt som finns runt mig.

För trots allt lever vi på en otroligt fin plats som vi måste vårda.

<3

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar