måndag 16 november 2015

Ni har glömt några...





Jag förstår bara inte...
Jag tittar inte på nyheter pga olika orsaker men får ta del av vad som händer i vår värld ändå.
Sitter dagligen här hemma med ett hugg i hjärtat och tårar som rinner.
Den känslan som kommer över mig den tar med full kraft över i min kropp.

Men jag blir bestört av att media.. människor etc riktar in sig fullständigt på ett dåd eller händelse.
Vi människor ska då sända våra tankar enbart till detta när det har skett och sker hur mycket som helst överallt.
För mig är det en typ av hyckleri, hjärntvätt eller vad det nu ska kallas.
Låter hårt och skumt när man läser det, men tänk ett steg längre hur det egentligen är.
Ur psykologisk synvinkel så är detta bra eftersom vi skapar medkänsla, kärlek och sammanhållning bland varandra när något speciellt sker som vi alla riktar samma tanke och känsla mot.
För det är så vi människor fungerar och enklast kan ta till oss och handskas med detta.
Vi relaterar till oss själva när det sker i vår närhet, med människor som är som en själv eller om vi har liknande liv osv.
Just då kan vi känslomässigt ta till oss saker starkare.
Men kanske är det dags att ändå försöka förändra detta beteende.
Att inte behöva relatera... att kunna känna och öppna våra hjärtan och lägga bort våra rädslor som gör det svårt att ha det vidöppet. 
Det kan vara svårt eftersom vi är så.
Men sakta börjar människor förändras och bli medvetna om hur vi själva fungerar och vi är som människor.
Vi vill skapa något nytt och bättre, men pga rädslor från egot/hjärnan, på vilka plan vi är i livet eller vilka obalanser vi dras med så är det svårt att förstå på vilket sätt vi ska göra det.
Det är pga detta jag jobbar med mig själv så hårt, försöker bli mer och mer medveten och se allt lite större och djupare. 
Men det är svårt såklart.        

Ser Alla människor som lika och därför sänder jag mina tankar till världens alla länder och människor som mister sina liv och lider <3

Vi ska arbeta för fred, harmoni och kärlek bland oss människor, men vi fortsätter att göda krig, hat och plågor.
Vi fortsätter att exportera vapen.
Vi fortsätter att hylla soldater/militärer och skickar dem för att ge människor mer skäl till att fortsätta hata och kriga.
Vi fortsätter att göda dessa obalanserade människor att hitta fler platser för sina dåd där de kan få uppmärksamheten de behöver i deras destruktiva liv än att gå på kärnan.
Vi vill så gott men vi ser inte att ibland behöver vi vara realister och faktiskt hjälpa människor på rätt sätt.
Vi människor får destruktiva och hemska beteenden pga att vi aldrig går och läker kärnan i problemen.
Och sen skyller vi på allt och alla som skapar kaos i världen när vi bara sitter här hemma i vår ytliga trygga vrå med våra egna problem som aldrig blir lösta pga att vi inte är medvetna nog för att lösa dom.
Klart det ser ut som det gör i världen när vi försöker sprida denna empati och kärlek som vi faktiskt har, men att hatet och det destruktiva som göds av våra energier och handlingar.. som negativitet i ord t ex... tar över det goda.

Vi har dubbelmoral, och vi behöver vakna på riktigt.
Ja jag är rak och ärlig och jag rannsakar mig själv ständigt.
Vill egentligen bara skriva positiva saker och inte vara emot något utan istället för.. t ex fred.
Detta skapar bättre energier runt om oss.
Men ibland blir skriften hård pga att jag själv vill förändra Mig och vad jag och vi andra ständigt blir matade med i samhället och världen som inte är bra för oss.
Vill lägga fram det som jag blivit medveten om på min livsresa och det jag ser när jag vidgar vyerna lite.
Det är en träning för mig i min förändring till ett välmående bättre liv, och kanske en tankeställare för andra som vill bryta sig loss från "tunnelseendet" vi har.

Detta är ju ändå bara min bubbla med tankar men ändå för min egna del ett uppvaknande... :D

"Det ljus som lyser ska få lysa och sträcka sig 
som en filt över vår värld,
ge den värme som behövs för att leva.
Hjärtats vibrationer håller liv i det som ska vara levande,
och vi låter vibrationen spridas som vågorna på våra hav.
Ibland blir det ebb och ingenting når fram,
men i torkan finns hägringen dit vi alla vill komma.
Händer sträcks ut i de torra vidsträckta landskapen och dras sakta tillbaka när det förändras och vattnet återigen ger det liv.
Vill stå kvar med utsträckta armar och känna vågorna nudda min kropp.
Låta rädslan och ovissheten blåsa bort i vinden.
Låta vibrationerna från mitt hjärta spridas på vattenytan,
bort mot andra destinationer som jag aldrig någonsin har sett.
Men i min inre syn och känsla känner jag en främmande hand ta min i sin,
och tillsammans skapar vi magi på den plats vi kallar vårt hem."
©Lindha


<3 Peace, Love And Understanding <3
 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar