torsdag 19 november 2015

Otroligt härligt.. jobbigt.. skoj.. intressant.. lärdomsfyllt.. glädjande med min resa...






Jag går min egna väg.. den som har förändrat och fortsätter att förändra mitt liv bara till det bättre.
Som jag sa till syrran häromdagen; Har aldrig varit och känt mig så här lycklig någonsin.. längst inom mig och ut.
Fast jag har haft bra år förr så var inte känslan så här djup eller klar.
Svårt att beskriva den faktiskt :D
Fler har frågat mig tidigare hur jag kan må så bra och känna lycka och glädje när jag som läkarna säger, har en kronisk sjukdom och verkligen har fått lov att ge upp så mycket och inte har den levnadsstandard som de friska har.
Man kan det om man verkligen jobbar stenhårt med sig själv på djupet och blir medveten om saker och ting.
 Men då gäller det att verkligen förstå att vid all smärta och vid allt jobbigt så kan man inte fly.
Man dör inte av det och det är ändå bara en känsla eller att kroppen inte är van vid dessa saker.
Egot/hjärnan är svag i dessa situationer och gillar inte alls att vara delaktig, men man måste kämpa över dessa murar som tornar upp sig.
Det är som för er som tränar hårt och alla muskler b la säger stopp.
Då kämpar ni på och det mentala är just bara det mentala.

Man kan ju inte fly, från något egentligen.
Det är som när vi efter en stressig och jobbig arbetsvecka måste dricka alkohol.
Vi drar ursäkter och ibland säger man att det är skönt att få slappna av lite av det.
Det är ingen avslappning, det är bara en ursäkt för att fly från allt det vi utsätter oss själva för och våra problem.
Vi löser dom inte utan tar till snabba lösningar som ger oss ännu mer att ta tag i sen.
Vi tränar för att fly.
Och det kan då bli för mycket för våra kroppar att klara av.. vi drar ofta på oss skador pga av det.

Så med det sagt så måste vi lära oss att vara i känslan och sen lösa och hitta kärnan för att bli FRI.

Det som jag håller på med nu, lösa upp det stora nystanet jag har knutit samman och packat in under alla dessa år.
Jag vill vara och kommer bli hel och balanserad.
Bli sams och sann med mitt inre barn och vara den jag föddes som utan obalanserna.
Tack vare allt jag har fått vara med om och fått ta del av så har jag fått så mycket lärdomar som jag är otroligt tacksam för :)

Min dröm inatt bestod av en galen långfärd på en cykel (hur man tar sig fram i livet).
Jag hade ett mål, att hitta min vän som hade någon typ av evenemang eller dylikt med flera andra personer som jag skulle besöka.
Detta var i en annan mindre stad och ingen karta hade jag och vilse kände jag mig (som jag även gör i mitt läkande ibland).
Jag kom fram till staden där jag frågade människor om vägen till centrumet, men de visste inte.
En kvinna (betydelsen kan vara intuitionen) pekade ut en ungefärlig riktning och sa att jag skulle ta en bred skogsväg jag hade framför mig som var en lång brant backe (spegelbilden vi har av oss själva, hinder från att röra oss framåt i livet och våra styrkor och förmågor) med tjocka madrasser i alla regnbågens färger och där det var stora "gupp" som man även skulle ta sig över.
Jag cyklade så länge det gick i denna branta uppförsbacke.
Sedan lyfta jag cykeln högt ovanför mig med mina armar och jag kände mig så stark.
Det var liksom ingen match att klara denna backe förutom lite pustar såklart :))
Sedan cyklade jag vidare och var fortfarande lite vilsen.. men jag kände att jag snart var där fast med en liten oro.
Frågade ett gammalt par om vägen igen.
Jag ville så att de skulle säga precisa vägar och riktning men det enda de gjorde var att peka ut den ungefärliga riktningen och berättade att det inte var långt kvar.
Jag råkade cykla till en återvändsgränd några gånger men suckade lite och fortsatte.
Tillslut fann jag platsen och jag hittade min vän.
Trodde att det skulle vara en rolig plats men var inte riktigt som jag trodde precis då, men jag minns att jag lämnade min väska på ett bord med en telefon och något annat i som jag var rädd att någon skulle ta.
Dock blev det aldrig stulet tror jag och jag cyklade nog därifrån nöjd och lycklig som jag minns det.
Tror jag hade någon med mig.

Allt detta pratade jag med min dotter om imorse och betydelsen i min resa som jag gör och som försöker speglas och komma upp i mina drömmar.
Drömmarna hjälper mig, och det är fantastiskt hur vi fungerar egentligen och vad vi kan lära oss av budskap både natt och dag och allt som kommer i vår väg genom livet :)

Idag blir det att ta sig till ett underbart djupgående pass med holistisk yoga igen på Shanti. 
Love it!!! 
<3
  
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar