fredag 27 november 2015

Tacksamhetsdagar varje dag...

När det nu är thanksgiving i en annan del av världen där man ska känna tacksamhet för skörden som kom och alla människor som hjälpte till under svårigheterna de hade med den.
Det ordnades mat för att fira.
Sedan kommer då "Black Friday" dagen efter denna fest som då infaller idag.
Ja jag tycker om att känna tacksamhet, från det lilla till livet i sig.
Men jag har inga särskilda dagar för det utan känner den känslan så fort jag slår upp ögonen på morgonen :D
Däremot denna dag gillar jag väl inte direkt då vi alla konsumerar på tok för mycket och för tok mycket onödiga saker.
Bara för att det är billigt? :/
Nej jag gillar det inte.
Det som är bra är dock när konsumtionsprodukter/råvaror är billigare men resten...
Vet att många känner en inre stress av att kolla upp alla ställen som det är rea hos och försöka hinna med.
Stressa av och tänk att man behöver egentligen ingenting för att må bra.
Bättre att köpa en sak man verkligen vill ha eller behöver som kanske är lite dyrare, än en massa billiga saker som egentligen inte är den där rätta.
Det blir ändå att man i slutändan köper den där man verkligen ville ha eller behövde.
 Nog talat om detta.

Idag ska jag träffa familjen och få saker gjorda.
Mer gamla grejer får jag hem som ska skänkas eller säljas.
Måste få bort det nu för att få inre och yttre harmoni :)
Dottern och jag ska sedan mysa ner oss i biosalongen till Hunger Games.
Black friday blir en stormig men alldeles fantastisk skön social dag.
Ljusklotet i hjärtat får lysa upp den grå himlen som faktiskt är fin i sig.
Men vi alla behöver komma ner på jorden lite.
Energierna är alldeles för vimsiga och fullmånen rörde till det ännu mer.
Så meditationer ska få jorda mig och hålla mitt starka sken lysande.
Det är viktigt nu känner jag efter helt galna drömnätter och snabba vimsiga uppvaknanden.

Varma kramar skickar jag med vinden till er :*

<3 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar