lördag 5 december 2015

Blir mycket skratt, gos och Kärlek nu... balsam för själen..




Vad mycket känslor som kan komma upp ibland.
Underbart att känna alla skiften och sedan släppa på det som inte behövs inom mig.
Jag är konstig som blir fascinerad av sådant som är så självklart för oss människor.
Men är väl bra det med att jag är lycklig för det lilla menar jag haha.

Vi har haft besök med mycket gos, och lilla Luna älskar människor.
Hon blir så uppspelt och glad att hon fläkte ut sig lite för vila.
Jag har en kanin som har lite av mina egenskaper... underbart :))
Bus finns ju också med och mycket skratt blir det här hemma.
Och djur ger ju healing och det behövs.. Kärlek.

När man nu sitter här denna morgon och börjar dagen med alla rutiner.
Tittar ut genom fönstret och ser den grå dimman.. duggregnet..
Åhh detta kommer bli en alldeles perfekt lördag.
Om vi känner för det så kommer det bli bak av lussebullar senare idag.
Ingen stress och press här inte ;D
Det är inte så jäkla noga med att allt blir i tid eller att saker ska vara på vissa sätt.
Har haft ett otroligt kontrollbehov och att allt ska vara perfekt och i rätt tider.
Släpper på det där mer och mer.
Jag stryker inte ens kläder längre.
Ytterst få klädesplagg som jag gör släta nuförtiden, för vem bryr sig egentligen.
Vill inte ha det stelt i hemmet heller.
Allt detta nya när man ska renovera och allt ska se så perfekt ut vill jag inte ha.
Lite gammalt och ruffigt som i små äldre torp är min önskan.
När jag tänker efter så har min själ helt andra tankar om vad jag verkligen gillar än vad mina beteenden har för tankar om min boning.
(Mer om min själs inredningstankar kommer i nästa inlägg)
Jo så märkligt kan det vara, och det som börjar förändras nu när jag börjar hitta Mig i röran som var inombords :))

Go lördag på er :*

<3 
 
 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar