onsdag 30 december 2015

Den rena lyckan från ett barn...

Jag som liten, full med tok och känslighet.
Detta är ett barns rena glädje och lycka...
massor av skratt från hjärtat.
Vinsten i livet är att finna ens inre barn och få känna detta sanna igen.. det rena.. och bli vän med henne/honom.

Om jag hade fått lära mig, bli medveten om och tänka som jag gör idag så hade säkert det där skrattet från hjärtat funnits mer än det gjort i mitt vuxna liv.
Men jag ångrar inte de erfarenheter jag har, och är tacksam för att jag har fått känna på den mörka botten.. avgrunden och alla olika delar av det för att förstå.
 Men idag har det där skrattet börjat återkomma ofta.
Det sorgsna hjärtat som efter några försök med att helt och fullt bulta och våga känna tillit men som bröts ned börjar återigen lysa och leva igen.
Inte för en enda själ än utan för livet, hoppet och allt som finns i det.
Känner tillit över att allt är som det ska.
Känslor dödar inte, utan är glad över att man kan och vågar känna så starkt.
Det kommer en dag då hjärtat kommer bulta så där hårt igen.
Och mitt inre barn kommer sitta sådär nära och luta sitt huvud mot min axel och le.

 <3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar