onsdag 30 december 2015

Det som händer när jag blundar och är vaken...


För några dagar sedan drömde jag en jättestark dröm.. igen.
En elefant var med och den minns jag fortfarande, och det andra djuret var en hund av något slag men rasen har jag tyvärr glömt.

Elefanten kommer med budskapet (från Solöga):
Dela med dig av din visdom.
Min gåva till dig är att vara en lärare.
"Vi är de äldre, de som minns allt sedan skapelsens början.
Vår uppgift är att föra den uråldriga visdomen med oss in i framtiden."

Hunden står ju för tillit b la..

Jag drog dessa kort efter min dröm, och de visar verkligen allt som jag har med mig just nu och det jag ska tänka på framöver.
Det slår liksom aldrig fel.. så tack!! 
  

Det är mycket kärlek just nu som virvlar omkring, iallafall i min värld :))
Märker av att många är bittra och har endel vrede i sig eller har hamnat i hamsterhjulet och inte riktigt kan ta sig ur.
Vet ju känslan av det och försöker lägga skydd om mig eftersom jag lätt tar in andras känslor.
Dock bryr jag mig och vill finnas för de som har dessa obalanser som det faktiskt är (b la överskott av pitta inom ayurveda).
Sen är det även såklart mycket lycka och kärlek runt omkring bland människor och det glädjer mig så mycket :)
Både jag själv och alla människor får ju obalanser titt som tätt och det som jag jobbar på när jag lärt mig bli medveten om mig själv och hur jag är varje dag.
Är ju bara början för mig men jag kämpar på :D
Det går att komma ur "hjulet" och med lite jobb kan dessa destruktiva känslor förändras till förlåtande och ljusa sådana.


Om man tänker så här... 
"Fienden" den person och dess handlingar/beteenden eller vad det nu kan vara vi fick hat eller vrede mot kan egentligen vara en rädsla vi har just för att vi inte vet hur vi kan handskas själva med detta eller frustrationen av att inte kunna hjälpa personen som gör andra och sig själv illa, samt att känslorna som skapas gör för ont i oss.
Vi är rädda för dessa som skadar oss inombords och vad de kan göra med oss i framtiden om vi inte bearbetar och rensar.
Vi har cellminnen...

Här i hemmets lugna vrå blir det dock mycket av kärlek och det som verkligen ger healing.
Kärleken från ens barn och från ens djur är bland det bästa som finns.
Och på tal om det bästa som finns.. snusa in lukten av kanin.. mmm

( Ps: Att få vackra naglar av gele´ kan vara kul, men kräver lite tålamod och jävlaranamma i slutet när man är envis och själv vill ta bort dom ;)
Ville bara säga att de inte blir de vackraste efteråt alltid.
Och naturligt alltid är bäst.
Men jag är överlycklig ändå över att jag nu återigen blivit av med min fula ovana av nagelbitning :P )

Sänder en varm kram till er i denna vackra vintervärld :*

<3 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar