onsdag 9 december 2015

Jag säger än engång tack för livet...




Vaknade till en ny dag med glatt humör och och med en känsla av tacksamhet i massor för det som är på min väg i livet.
Jag gillar verkligen tidiga mornar trots att man ibland kan vara lite sömnig.
Men mår bäst av att börja dagen tidigt.
Mörkret denna årstid gör mig rofylld på något sätt.
Och att vakna till tystnaden är ju bara helt underbart :D
Ett paket med ekologiska rengöringsmedel och såklart en mumsig ekologisk choklad med min favorit ingefära blev hämtat också.
Bra grejer de där, både för miljön och för att inte vara bland en massa gifter som tar sig in i våra kroppar. 

(Detta skrevs igår och blev ett utkast då jag ej skrev klart inlägget av all vimsighet här hemma :)) )

Men vaknade även idag glad men lite småtrött då det råkade bli sent igår innan jag somnade.

Gårdagen bestod även av att jag fick en varm kram av en sådan go och söt farbror på 89 år som bor i mitt område.
Med dåliga ben struttade han fram genom källargången i mitt hus med sin rullator med ett stort bildäck på som han hade fått bytt på sin bil.
Han var påväg på sin andra vända när jag fick syn på honom och frågade om han behövde hjälp.
Först var han lite envis men gav snabbt med sig.
Jag älskar att lyssna på äldre människor och deras berättelser.
Vilken go själ han är denna pigga farbror.
Han utstrålade en sådan glädje och kämparanda.
Han berättade om lördagsfrierierna och alla danser de var på förr.
Kunde se honom för mitt inre skrattandes svävande fram längs dansgolvet med en kvinna i sin armar.
Det gjorde mig så rörd när man kände hans tacksamhet av hjälpen och som han sa flera gånger till mig.
Han frågade gång på gång hur han kunde återgälda mig som tack, och jag förstår inte att lite hjälp inte är som en självklarhet mellan oss människor längre i många fall.
Klart man hjälper en medmänniska.. men en stor kram skulle jag få iallafall och den tog jag så tacksamt emot.
Och den kändes genuint god och sådana behövs ofta :) 
    
Dottern och jag möttes i badrummet när vi hade stigit upp ur sängarna och pratade på som vanligt.
Tystheten i huset och utanför fönsterna under tidiga mornar är gudomliga.
Upprepade det åter igen :D
Mysmonstret här hemma (vår kanin) hoppade runt oss när vi utförde våra morgonrutiner.
Hon är envis den där lilla men så underbart go :))  

Och så något helt annat...
Det känns verkligen bra att leva när man får starka saker som legat och grott inom sig sagt till den det berör.

Det ordet förlåt och den ärliga känslan av det som man velat ge under så många år.
Den onda cirkeln blir som upplöst och bara goda energier kommer ur det.. skön känsla.
Så rekommenderar att rannsaka sig själv och försöka säga det som behöver bli sagda innan det är försent.
För mycket släpper som man omedvetet samlar på sig och som ofta kan ge oss obalanser med oss själva.

Ta hand om er och gör det som gör er själ lycklig :*

<3   
 
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar