söndag 13 december 2015

Luciadagen kommer med massor av känslor...


För någon dag sedan drog jag kort från mina orakelkortlekar.
De jag fick kan jag förstå, vissa mer just nu och vissa får jag se...
Jag får till mig magkänslor och ord inom mig lite då och då, och ibland kan jag inte placerade dem riktigt rätt.
Men det gör ingenting då jag ändå lär mig att gå efter min intuition och min själs vilja.. det som är rätt väg.

Något vi behöver tänka på och som kändes starkt för mig idag :)
Vi alla föddes perfekta <3
 
Idag är det luciadagen, och vaknade efter en händelserik drömnatt då jag ändå fick sova ut ordentligt och med en kropp som inte känns lika utmattad som igår.
Alla drömmar kändes så verkliga.
Möttes av massor av gos och kärlek från vår lilla kanin när man tog sig ur sängen, då man blev förföljd när morgonbestyren skulle göras.
Satt mig ner för att njuta denna soliga morgon av min frukostgröt och då slår det mig...
Det fattas en liten gran... ljusen som ska ge luciamyset.
Jag tar tacksamt emot en liten en från någon som har möjligheten att kunna avvara någon från sin mark ;)

Men här sitter man nu rörd till tårar.
Jo idag är jag allt lite känslig återigen.
Finns så mycket som sker och som man får ta del av som ger mig hopp om mänskligheten och om vår värld.
Och de saker som sker personligen är jag så otroligt tacksam för.

När jag i förrgår tog mig ut för att umgås med min fina vän så slog det mig hur vi människor oftast inte vågar ta bort det där skyddet vi så hårt lindar runt om oss så ingen ska behöva komma nära.
Vi är oftast så rädda att släppa in människor i vår sfär och dela av oss själva i samtal, känslor eller fysiskt som något så litet som att röra vid någon eller en kram.
Men under en del av kvällen så kom det då en sådan person som hade skrotat sitt lager av skydd för en stund.
Med mycket skratt, sina innersta tankar och med värme så fick vi ta del av något som vi alla borde ge och få var dag.
T om sång gjorde att vi drog ännu mer på smilbanden.
Vi borde våga ta del av varandra och visa vår uppskattning till alla medmänniskor.
Vi är ju födda på denna jord för att leva sida vid sida.
Var och en av oss får ta del av världen och det som finns i den.
Hur mycket vi än försöker fly så kommer världen och vi människor.. själar finnas kvar.
Men den stunden med den värmen och öppenheten.. kramar av förståelse ger just lycka som går rakt in i hjärtat.
Jag är tacksam att få ha mina väldigt nära vänner som är få men som accepterar hela mig vid olika faser i livet och vice versa.
De personer som inte dömer och som ger mig mer än de kan ana.
Den återfunna kontakten med en fin person som var en stor del av mitt liv en gång som gjorde att jag äntligen kunde få frid inombords.
Och innerligt tack från hjärtat för din generositet, omtänksamhet (din gåva :)) ), för den väldigt goda människa du är och din öppenhet till mig.
Allt det var och en av er är för mig är jag så tacksam för.
Att bara finnas i mitt liv gör att jag med glädje orkar fortsätta på min livsväg.. så tack från djupet av mitt hjärta <3

Vill även ge varma kramar till de nya möten med människor som sker då och då.. allt de delar och ger av sig själva.
Bara ett leende från en medmänniska ger lyckokänslor.. ett barn, kvinna eller man, ung eller gammal, det spelar ingen roll.
Eller kärleken från den finaste jag har.. min dotter.. de som gav mig liv som alltid finns vid min sida.. eller kärleken från våra djur.

Tack!!

<3 
    
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar