onsdag 16 december 2015

Vågar du läsa och förstå, eller fnyser du bara för att du triggas...


Jag vet att många inte vill läsa detta och inte ens gör det för att det innerst inne och omedvetet speglar en själv och därför tycker det är trams.
Jag ser verkligen hur människor (och jag själv i vissa grejer som är i livet, som jag inte jobbat lika hårt på eller fortfarande är fast i) reagerar och det är också en studie i sig.. väldigt intressant.
Läs och tänk vad du får för känslor kring det...
Nu i juletider märker jag hur människor verkligen tar fram sina "dåliga" sidor inom sig själva.
Även de goda såklart :D
Det ska handlas i överflöd för att göda sitt ego... visa hur mycket vi kan ge, vara värre än den andre, låta barnen bli bortskämda och inte uppskatta eller bli tacksamma för det lilla.
Låtsas vi vara "goda" för att släta över de dåliga samvetena eller andra obalanser som vi har skapat?
Det är fruktansvärt för klimatet och våra kroppar och varför förstöra dessa ännu mer för att vi ska fylla våra hål inom oss.
Shoppingberoendet hos människor blir ju inte heller direkt bättre.
Och fler ångestnätter, personlig ekonomisk konkurs och stress som tar livet av oss kommer upp till ytan. 
 Ibland är det bra att fundera om allt detta verkligen gör gott för någon egentligen.
Stressen och duktighetssyndromet flödar.
Vill inte vara en del av det längre och jag ser hur det tär på alla runtomkring.. jag ser igenom det "goda" i det hela.

Varför inte visa och berätta under året hur mycket vi älskar och tycker om andra människor.
Ge leenden, fina ord och hjälpsamma/goda handlingar till andra istället.
Behöver vi verkligen det kalla som det materiella är.
Om vi ser hur världen ser ut idag.. respektlösa och destruktiva beteenden hos barn samt vuxna, människor i alla åldrar som oftare blir sjuka och att vi aldrig kan stanna upp och känna att något räcker för att känna lycka och välmående.
Vi blir liksom aldrig mätta utan måste ha mer och mer hela tiden.
Vi lär våra barn våra beteenden.
Alla klagar på hur världen ser ut.. bara ta en titt på en själv först innan man gnäller.
Det är ju jag och du som skapar detta, varför fortsätta förstöra ditt eget,- dina barns,- och andras liv samt vår planet?

<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar