fredag 1 januari 2016

2016 välkomnar jag med öppna armar...



2015 har för mig fört med sig enormt mycket inre arbete.
Lite för mycket analytiskt inom det psykologiska i början på året, men kände att jag behövde släppa det efter all kunskap jag fick till mig om mig själv och andra människors beteenden etc och därmed få balansen igen med det och det andliga.
Blivit sann mot mig själv, och mer ärlig och rak till andra som till mig.
Genom det har jag blivit så mycket lättare inombords.
Har fått till mig otroligt mycket lärdomar som bara kommer till mig från olika håll när jag som mest behöver det.
Har blivit mer och mer medveten om de vardagliga budskap vi faktiskt får utan att vi egentligen tänker på det.
Och de som visar oss vad vi ska tänka på eller vilken riktning vi ska ta.

Jag har fått mer ro inombords efter att ha bearbetat lite mer och rensat gifterna som satt sig.
Ja städning och rensning har även skett i det yttre.
Hemmet har blivit luftigare med allt onödigt som försvunnit och även så mitt inre med det.
 
Förlåtelsens år blev det på många sätt.
Förlåtelsen till mig själv efter att ha varit destruktiv i så många år och förlåtelse till de personer som inte har gjort mig gott alltid under delar av mitt liv.
Det förflutna är just en massa lärdomar som jag har blivit tacksam för och något jag inte ångrar att ha upplevt.

Kreativiteten har flödat mer än på flera år och lyssnandet på min kropp och intuition har gett resultat.
Skratten har även de funnits mer än på länge.. skratten från hjärtat.

I slutet på året dök även den som jag behöver lösa karman med upp igen efter ett antal år.
Den person som jag känt att jag verkligen behövt ge mitt förlåt till och förlåta.
Min ena själsfrände i livet.
Jag tackar universum för att allt kommer av en orsak och ingen kan vara mer tacksam än jag.

Mer kärlek har givits 
 bland familjen och vänner som känns varmt i hjärtat.
Fast jag har prioriterat otroligt mycket vad jag har behövt och orkat så känner jag att jag inte missat något.
Att bara kunna vara med mig själv och faktiskt ha skoj och känna glädje har gjort att jag har växt som människa.
Jag är bra och fin precis som jag är och trots att jag är mer naturlig och luktar.. Jag haha.
Känner mig mer levande och lyckligare än jag någonsin har gjort (trots att kroppen inte fungerar än riktigt som den ska men som detta år har kommit med betydligt lindrigare symptom).. underbar känsla.
Har klarat vardagen mer än jag har gjort dessa år sedan kroppen la av helt år 2008.. wohoo för det :D

År 2016... idag första dagen på året då jag fortsätter med arbetet som har varit och då det till viss del ska avslutas allt detta jag påbörjade för något år sedan.. mitt arbete med mig själv och med livet.
Förlåtelsens år som 2015 var ska fortsätta detta år.
Men de rädslor som jag gått med under så många år ska släppas (om min själ får bestämma) och mina drömmar och det som magkänslan velat måste jag ta tag i.
Får så starka bilder och känslor som dyker upp djupt inombords som är det som är min väg i livet.

Och idag läste jag om numerologin.
En cykel på 9 år och där vi just nu är inne på det avslutande nionde året.
2008 då jag insjuknade på riktigt och min kropp la av var år 1 inom numerologin b la.
Lite coolt ändå :))
Det är så häftigt hur man själv kan känna hur åren är och att det då stämmer.
Det kommer ju bara upp som en film med både bilder och mycket känsla om saker och ting där inne.
Och sen visar det sig att så många har samma känsla och att man kan läsa om det i t ex numerologi osv.
Förra året kände jag bara en sådan stark fortsättning på året innan och pratade mycket om det med dottern och vänner, och det stämde det också.
Så häftigt hur vi fungerar :)

Allt har en mening om det så är bra eller dåligt.. så är det bara.
Lärdomar och vishet skapas.
Lyssna till ditt inre och lev ut dina drömmar och passion.
Allt som samhället eller vårt ego (hjärnan/jaget) säger är ingenting man behöver följa...
Vi ska följa vår själ.

Önskar er ett Gott harmonisk nytt år med massor av möjligheter :*

<3
 
 
 

 

 

 
    
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar