lördag 2 januari 2016

Det manliga vackra...


Vackert när även män kan öppna upp.. vara nakna och våga visa känslor...
Nu när det är apans år (inom det kinesiska horoskopet) och vi kanske ska ta tag i saker och ting så är den manliga energin lika viktig som den kvinnliga, trots att den manliga ofta tar över för mycket.
Den manliga energin kommer med en närvaro, styrka, medvetenhet och logiskt tänkande.
Att handla och ta tag i saker...
Men det gäller att verkligen balansera dessa två, och tillsammans kommer dessa göra stordåd och vara välmående för var och en av oss.

Nu är jag inne i en sådan där period där jag får så starka vårkänslor igen.
Det är som att ett vindflöde av energi drar i mig och försöker suga in en sorts närhet som jag behöver, en själ med manlig energi och känslor som ska flöda mellan två kroppar...
Som en magnet som tillslut finner källan där man blir ett.
Bara att skratta tillsammans, låta händerna vidröra dess skinn, låta blicken utforska alla delar och slutligen se in i dess själ.. öga mot öga...

Det handlar inte om någon speciell.. men jag vet att någonstans därute finns denna själ.
Ett möte som kommer bli fint.
Året börjar bra med dessa känslor... tack.

<3

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar