lördag 16 januari 2016

En strålande lördag i vinterkylan...



Med en dörr insatt för sovrummet så sover jag som i en kokong.
 Det känns varmt, tryggt och mer ljudlöst (såklart).
Och drömmarna fortsätter komma.
Morgonens dröm kom med en mening och några ord som hade skrivits och som jag helt plötsligt vaknade upp ifrån.
" Nu är den här delen slut..... kika..... hälsa "
Vad fasen betyder detta.. kan det vara så enkelt..?

"Ljus kan leda dig dit du ska.
Du stannar bara en stund,
innan något annat tar din hand.
Du vänder dig om och följer,
 med en nyfiken blick.
Utan att våga blinka i natten. "
©Lindha 

Nu ska jag inte tänka något mer på det där, utan det kommer väl och blir tydligare då jag kan förstå sen.

Efter en fin dag med besök, lunchbjudning, lite nödvändig handling och mer inlämning till Stadsmissionen, blir det nu mys här hos mig med ishockey (Leksandsmatchen) på tvn, och få krypa ner under täcket med stearinljus som skiner upp.
Joodå jag mår alldeles utmärkt just nu :D
<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar