onsdag 27 januari 2016

Jag följer med...




Dagarna bara rinner iväg.
Jag är överlycklig av att orka med mina vardagssysslor (för det mesta), finns inte så starka måsten längre i min värld.
Från att ha varit värsta pedanten till att faktiskt acceptera damm och lite skräp på golven.
Man börjar vänja sig nu då kaninen springer lös hela dagarna och drar med sig än det ena och än det andra.
Var riktigt nyttigt för oss att hon blev en del av våra liv.
Så mycket kärlek som man får från det man stiger upp på morgonen till det man går och lägger sig gör en riktigt bortskämd.
Underbart med djur.

Har dragit mig undan lite från sociala medier och bloggen.
Har inte känts som att jag haft så mycket som behövts skrivas om eller ta in.
Jag ser och hör saker men de bara är och jag tar inte in det särskilt mycket.
Det har varit tyst både i min inre och yttre värld, eller iallafall tystare :D
Har behövt lyssna på kroppen och bara läka förkylningen, ta hand om min utrensade kropp och låta den få vila från umgänge med andra.
Dock har relationsbrytningar farit runt bland vänner och fler som man såklart har fått stöttat i deras sorg och frustration.
Konstigt det där att det händer samtidigt för fler.
Men tror att detta år kommer i perioder med mycket förändringar hos oss och då mycket karman med olika människor ska försöka lösas.
Har själv fått uppleva lite av detta som gör mig lite mållös och road samtidigt.
Tycker det är så intressant när saker och ting kommer med vinden i flock.. det är liksom någon mening med allt.
Tacksamheten flödar och jag bara är i det.
Men säger bara en sak som alla borde tänka på... Kommunikation, öppenhet och ärlighet... det viktigaste vi har för att upprätthålla bra relationer till andra och även till oss själva på ett sätt. 

Mycket spännande som ska ske denna vår.
Förändringens tid är ju här och den känns så starkt.
Vissa saker dyker upp lite sådär försiktigt och drar sig sen tillbaka.
Men för att något ska bli bra och färdigt på olika plan så gäller det att ta bort de där rädslorna och faktiskt våga stanna kvar istället för att dra sig undan.

Jag litar på universum och på Mig.
Att vara sann och ärlig är det som gör livet och måendet sådär extra bra.

<3    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar