fredag 22 januari 2016

Livet i vintervitt...


"Spretande väver vi in oss,
  bland grenarnas hårda bark.
  Det trygga och det varma,
  från täcket så spegelblankt.
  Vindarnas pustar från ingenstans,
  ger oss liv som vi ej riktigt trodde fanns.
  Här står vi så vackra och granna ändå,
  från vår moder till vår fader vi    
  reser oss båda två."
  ~ Lindha ~ 

Det var vackert idag här i staden.
Sådär att jag verkligen ville ta mig ut för att bara lägga mig i snön och titta upp mot trädens kronor och den tomma himlen.
Det kändes som om allt var tomt för en stund.
Istället gosade jag in mig i vår myskanin och lät henne följa mig vart jag än gick.
Hon ska vara nära nära och jättegärna slicka vårat nakna skinn.
De bara fötterna blir rena var dag :))

Jag är snart redo att möta världen igen.
Och längtan är stor efter både lite gott och blandat.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar