fredag 29 januari 2016

Vad är lycka och njutning egentligen...


En kasse hänger i hallen med en träningströja/jacka jag tänkte uppdatera min garderob med.
När jag är ute på mina promenader (som dock har gått att räkna på ena handen denna vinter) så behövs sköna kläder som inte är för klumpiga.
Har haft samma kläder under många år och kände att det kanske var dags för nytt.
Men den där lilla ångesten kom över mig, är det inte onödigt när jag ändå har kläder som har fungerat rätt okej.
Kommer nu lämna tillbaka den och vänta tills magkänslan känns rätt :D
Att handla ger mig inte den där konstiga euforiska lyckan längre.
Jag blir lycklig på ett helt annat sätt idag om jag handlat det där som jag velat ha under så lång tid eller det som verkligen har behövts.
En lycka kommer då jag fyller på lagret med ekologiska och nyttiga förbrukningsvaror.
Jag är lite märklig jag :))
Och ha ett lager av det är det smartaste jag har gjort någonsin.
Man behöver inte tänka så mycket på vad som fattas, inte handla varje vecka eller månad och vi får en harmoni i familjen på något sätt.. mysko jag vet haha.
Ingen onödig stress här inte och vi spar massor av pengar då man handlar på nätet då när de har en massa procentrabatt på alla varor.
Så ekologiska, nyttiga och naturliga varor etc behöver inte vara dyrt.
 

Igår njöt jag, som jag ofta gör.
Med en god bok innehållande kärlek och förändringar i livet och en mugg lugnande yogite sittandes i härliga sängkläder av linne.
För några år sedan klarade jag inte av (eller gjorda det ibland med plågor och omläsning av samma rad många gånger) att läsa en bok pga min hjärna då MEmigrän etc uppkom.
Idag klarar jag av att läsa böcker som man ej behöver tänka så mycket av, men dock långa infotexter etc har jag fortfarande svårigheter med trots att jag försöker.
Att kunna ta in texten.
Tar allt i min egna takt och ibland behövs hjälp som jag försöker ta till.
Jag gör stora framsteg och det ligger ett hårt jobb bakom kan jag säga.
Jag fortsätter på denna fantastiska resa och ja jag njuter av den trots allt som är.

Man är och gör allt till vad och hur man vill ha sitt liv och leva.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar