måndag 15 februari 2016

Det som var lämnas till sitt öde...


"Det dåliga måendet.. det onda... demonens grepp... det destruktiva... obalansen... förlusten... frustrationen... ilskan... besvikelsen... lögnen...
Det har blekts bort och minnena är inte desamma.
Försökte gripa tag om det sista halmstrået som stack upp från den kala jorden.
Kroppen som var totalt utmattad och själen nedtryckt i ett mörkt hål.. och försökte se ljuset.
Ljuset fanns där, hoppet tog större plats och med starkare kraft.
En endaste liten väg ledde till så många nya vägar, de rätta och trofasta.
Det förgångna har tappat sitt grepp om mig, och det finns inget annat än att leva i det som är just nu.. det ljusa, med nyfikna ögon jag ser.
Min själ hörs igen, och jag står på ett fält av miljontals halmstrån där alla vägar leder mig dit jag ska.
Jag reste mig upp.. skrapade av mig smutsen och började gå..."

 ©Lindha

När jag nu ser tillbaka så är känslan jag hade sen 18-19 års ålder och allt som varit inte starkt längre.
Behöver inte säga mer om det, bara att Allt går att förändra fast det är riktigt jobbigt.

Fy fasen vad jag älskar att leva!! :))

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar