fredag 26 februari 2016

Fasen vad häftigt... kan man bli mer pirrig och euforisk inför det som är och kommer?...


Här satt vi, dottern och jag för några år sedan...
Min kropp var otroligt sliten.. kollapsad efter år av frustration, ilska, besvikelse, sorg och rädslor.
Allt kämpande gav resultat och ett litet steg i rätt riktning.
Att få förståelse och harmoni.
Efter dessa år har jag nu tagit mer steg än jag hade räknat med att kunna ta, fler steg än vad många sa till mig hur en kropp som denna skulle kunna ta.
Jag slutade att lyssna på fel människor och gick bara in i mig själv och lyssnade på min själ... gav mig inte och kämpade vidare på den väg som är rätt för Mig.
Vattnet flödar mer och mer i mig trots stopp lite här och var.
Men stopp betyder inte att de kommer finnas där för alltid.
Det betyder att jag har mer att lära :)
 

Det jag har fått till mig på min väg hjälper fler än mig.
Min mor tog med sig lite information om psoasmuskeln till sin nya kiropraktor häromdagen.
Hon har under stor del av sitt liv haft svåra problem med sin rygg och diverse annat som inte någon kunnat hjälpt henne med, och psoasen har aldrig kommit upp under dessa årliga behandlingar.
Och han blev positivt överraskad att hennes dotter visste så mycket om den då så mycket vi människor dras med beror just på den stora muskeln.
Så nu hoppas jag att hon får hjälp på riktigt.
Så efter alla år med dessa stora problem har jag nu givit henne lite övningar för psoasen och lite råd om att hon behöver rensa så mycket inombords som frustration och diverse som sätter sig i våra bäckenen b la.
Allt detta skapar sjukdomar och symptom i kroppen.
Så nu ska mamsen få läsa om ayurveda och psoasen så livet blir mer hälsosammare.
Hon har börjat förstå att dessa läkekonster faktiskt hjälper på djupet när hon märker hur mycket bättre jag har blivit från mitt.
Önskar att hon kunde gå på holistisk yoga också så att hon fick rensa och balansera organ, endokrina systemet motverka stress osv osv... balans för allt både i det inre och yttre och bearbetning.. skapa ett flöde i kropp och själ.
Är så lycklig och tacksam att jag får ta del av allt detta.
Vilken resa man gör... helt otroligt!!!
Och vilka kunskaper man får till sig.. inga som bara lägger locket på och förvärrar.. utan läkning på riktigt i kärnan.
Det tar tid och tid vad är det?!! ;)

Nu är det ju detta med att öppna sitt hjärta...
Jag jobbar stenhårt på olika vis med att det ska få vara vidöppet, och det kommer.. det kommer... ;)
Såg det underbara experimentet på tvn, "Gift vid första ögonkastet".
Det är så otroligt kul och intressant med kärlek och relationer i olika former.
Vårt ego styr ofta med sin rädsla från våra präglingar, våra obalanser och livet i sig.
Vi har skapat destruktiva mönster och beteenden utav detta som är svåra att förändra.. men det går med medvetenhet om dem och praktiserande.
Vi kommunicerar inte och är ofta oärliga eller inte sanna mot oss själva.
Allt detta har att göra med våra obearbetade inre, våra obalanser och det som vi hjärntvättas med i samhället som hur vi ska vara osv.

Kan bara säga att programmet och experimentet var otroligt häftigt och vilken resa de gör... underbart!!
Jadå tårar har flödat av glädje från mig... det är så stort allt det som de går igenom och det går igenom mig med haha.
Ingen kan komma och säga att jag inte skulle vara en ordentlig högkänslig person (hsp) iallafall :))
Så nu kanske man skulle ha en blinddejt eller bara bjuda ut någon som ens magkänsla och energier dras till ute på gatan (dock inte vad egot säger till en som ytlighet etc)... vilken grej det skulle vara :D
Jag önskar att få praktisera allt jag fått lärdomar om och förändrat/måste förändra, för att må sådär bra man bara kan.. i kärlek då förstås.
Åh blir pirrig bara jag tänker på det haha.
Jag njuter förfullt av mitt jobb, och önskar en dag att få inspirera andra med det som gjort mitt liv till något alldeles extra och underbart.

<3 

 
  
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar