måndag 8 februari 2016

Ta livet som det är...


Varje kväll så längtar jag till att få lägga mig i mina linnesängkläder och ta fram dessa böcker.
Jag läser och läser och ibland kan jag knappt sluta.
Älskar att läsa om kärlek och livet, och det bara är så :D
Var till bibblan och lånade lite fler idag.
Har en sådan period just nu...
 


Den tidiga måndagsmorgonen kom med ett behov av chantingsmeditationer b la för att rena, stärka och balansera auran/energin, rensa mentalt/emotionellt och hela...
Nu har jag gått hela dagen med att det trycker i pannan, ut genom öronen och i bihålorna.
Ja ut ska det så det blir mer imorgon.
Efteråt blev det att njuta av min favorit sen ett tag.. David Draiman gör en grym tolkning av "The sound of silence".
 


Luna "lillElvis" har även hon haft det bra med mycket vila idag.
Det unnar jag henne, för en fri kanin är en lycklig och harmonisk kanin.

Jag vet dock inte om jag är så bra förälder när det kommer till ämnena och vad de får lära sig i skolorna :))
Min 17åriga dotter är väldigt ambitiös och vi jobbar på att inte ta allt så allvarligt och att man ska vara så duktig hela tiden.
Man behöver inte få högsta betyg och under tiden bli utbränd.
Så jag och även en av hennes lärare och mentor för klassen kör en liten annorlunda variant mot vad de flesta gör.
Jag brukar bara tycka att det mesta är onödigt att kunna :))
Och när hon har prov och ska plugga till det så tycker jag att hon kan ta det lugnt istället.
Ingenting blir bättre av att tvinga in saker (som oftast inte används senare i livet) i huvudet som sen glöms bort och må dåligt av den enorma pressen de oftast har.
Man ska ha ett liv också tycker både hennes mentor och jag.
Och på hans lektioner engagerar sig ungdomarna och tycker han är super, just för att han inte tar allt så allvarligt och att alla är individuella.

Idag skojade hon och jag om att hon kom till lektionerna eller vid proven och bara gjorde det som hon verkligen gillade... Och hon säger till lärarna, - Men mamma sa...

 Kan ju säga att jag aldrig behöver hjälpa eller tjata på henne med läxorna.
Jag har det bra jag, underbara tös :D 

<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar