söndag 14 februari 2016

Wohoo det är söndag...


Började morgonen med att lugna en helt vild kanin som skulle busa och gosa.
Har även drömt jobbiga drömmar som har kommit till mig i några dagar och som jag oftast har vaknat upp ifrån.
Det sker bearbetning och budskap om nätterna minsann :D
Men sedan fick ett pass med holistiskyoga lugna ner mig en smula, och istället jobba med att lugna binjurarna och läka mig från stressen som jag har förstört min kropp med i alla dessa år.
Stress handlar inte bara om att göra en massa saker och stressa runt.
-Det handlar även om att ha för mycket tankar.
-Ha för många destruktiva känslor inombords som man   aldrig rensar och fortsätter att känna av vibbar ifrån.
-Må dåligt med sitt arbete eller liv.. då en form av stress kommer med frustration och andra känslor.
-Hela tiden söka efter en kärleksrelation och partner.
-Att känna att man aldrig räcker till för det samhället kräver och pressar oss med.
-När man flyr från sina jobbiga känslor med saker och ting.
-Beroenden som man kan ha pga flykt från en själv och känslor.
-All socialmedia (där mycket kan handla om bekräftelse) och "måsten" i livet.
-Att man inte lyssnar på sin kropp och själ fast den varnar gång på gång ger en sorts stress och frustration etc.
-Ha obalanser som man inte läker eller förändrar på rätt sätt och som kroppen stressas av.
-Och mer därtill... livet helt enkelt.

Detta yogapass jag gjorde är det bästa någonsin för oss som b la gått för långt i utbrändheten eller har kronisk trötthetssyndrom och där kroppen totalt har kraschat.
Psoasmuskeln som ej ska stressas eller stretchas mycket om den är i obalans, och binjurarna som verkligen behöver komma i balans igen.
Många yogastilar osv är förödande för kroppen när dessa är för uttröttade och kan därmed skapa fler problem/symptom.
Dock är yoga aldrig dåligt för kropp och själ i någon form.
Men det är så viktigt att fullständigt lyssna på vad kroppen säger och aldrig gå för långt i övningarna/asanas bara för att prestera.
Och vissa övningar kanske man bara gör väldigt lite och obetydligt och istället har intentionen.
Oftast får man höra av läkare osv att det är sköldkörteln som ska "fixas" och medicin etc ges ut helt i onödan.
När det istället är binjurarna som är de första att stöttas upp.

Jag skriver om det ofta men det fungerar ju, och då vill jag dela tips samt kunna gå tillbaka själv och läsa...    
 

Jag har lärt mig efter alla år kan jag säga och allt tar tid att förändra och läka.
Men mår faktiskt fantastiskt bra och jag ljuger inte :D
Vissa saker går fort framåt och andra får jag jobba hårt med, men allt slit har lönat sig och kommer fortsätta med det.
Just idag är jag lite trött.. kanske efter gårdagen då det blev en lång promenad, mycket prat och skratt och dålig mat för min kropp med både pizza och lite chips som var oekologiskt osv.
Kroppen reagerar kraftigt på engång.
Inte ofta vi äter pizza från pizzerian eller utemat överhuvudtaget :))
Är man dum får kroppen lida ;)
 
Alla hjärtans dag är något vi inte firar då det firas varje dag istället ;D
Här kommer det bli det som man känner för och bara vara.
Inget kan gå fel med det.
Önskar er en fantastisk skön söndag med mycket kärlek och det som ni mår bra av :*  

<3 Peace And Love 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar