lördag 5 mars 2016

Lördag igen och livet är som en virvlande dans...


En skål denna härliga och sköna kväll :)
Man kan aldrig ha för mycket kärlek, djupa fina samtal eller glädje.
 Att även kunna känna sådan trygghet och lycka i ensamhet är något jag värdesätter stort.
Det är harmoniskt och jag kan andas.
  

Jag gjorde daal med b la gula skalade mungbönor som är oerhört näringsrika, proteinrika och är lättsmälta.
Är supergott fast bilden ser lite geggig ut då de har svällt av vätskan.
Vegetariskt är verkligen snällt och bra för min mage och mitt system och en dotter som älskar det kan bara bli bra.
 
"Allt är bra i alla de världar vi får besöka..
våra liv är som olika scener i en dramatenföreställning."
Blev så glad av att se Torsten Flinck på tvn idag :))
Direkt kommer dessa ord och en bild till mig över hur häftigt det är att vi är skådespelare i vår egna pjäs.
Tycker om hans udda personlighet och tankar.
Han lever just som dessa ord... i en värld full av andra världar.
Vi är våra egna och har oss själva som vår publik.
Vi repeterar och repeterar (mönster osv) men vi har svårt att förändra och gå utanför det som står i våra manus skrivna av helt andra människor.
Men det är helt okej att skriva något eget och fortsätta utforska alla världar som finns för oss.

Nu blir det en titt på någon bra film innan mina trötta ögon sluter sig.

<3 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar