onsdag 16 mars 2016

Sol ger liv...


Jag välkomnar våren med öppna armar.
Det är mycket nu men jag vet att balans är så otroligt viktigt.
 Dock kunde jag inte hålla mig borta från att ta en promenad i värmen från solen idag.
Mycket hälsande på främlingar och leenden var gott för själen.
Äntligen är tiden här då det är riktigt skönt att sitta inne i min skog igen och jag är överlycklig :)
Inte bara jag som avviker från skogsspåret för att ta mig djupare in för att komma bort från allt.
Helt plötsligt dyker en kvinna med sin söta hund upp där jag sitter.
Han ville gräva och njuta av naturen och hon berättade att han alltid vill avvika in precis som jag.

Längre bort såg jag en stor citronfjäril (har aldrig sett en sådan stor förut) med sin klara gula färg dansa runt i luften.
Och helt plötsligt när jag trodde att den flugit sin kos flyger den runt alldeles framför mina ögon.
Den söker en plats på mina ben men flyger sedan iväg igen.
Vilken känsla den gav mig.

Budskap för citronfjäril enligt Solöga:
" En ny dag innebär en ny början.
Min gåva till dig är att få en nystart i livet! "

Och en nystart kommer det att bli... 
Är påväg till nästa steg.. nytt skeende på min väg. 

Vårkänslor kommer med, jodå :D

Idag blev jag så otroligt glad över att få höra att många ungdomar verkligen vågar att öppna sig.. dela av sina liv till varandra som inte alltid är guld och gröna skogar.
Sådant ger gemenskap och förståelse.. förståelse för beteenden och måenden.. skapande av tillit och omtanke.
Mer sådant både i skolan och i livet för att släppa på destruktivitet och dåliga måenden skulle göra stora skillnader än att hålla allt inom sig.
Är stolt över att de går emot sina rädslor <3

Nu är det snart natt...
Spännande vad det blir för drömmar denna gång.. 
Natti :*

<3

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar