lördag 19 mars 2016

Terapilördag och annat härligt...



Att vara i sanning... släppa allt som samlas inom en...
gråta om tårar behöver rinna... 
ut med det som fastnat i de nedre chakrana och i halschakrat... 
bort med spänningen och stryptaget om halsen...
lämna mig fri.. fri som fågeln som svävar i himlen <3

Dagens yoga är otroligt befriande och den känns.
Saker sker av de olika momenten/ asanas/ massagen/ meditationer...
Spänningar släpper, det värmer från solar plexus och nedåt,
rösten känns lättare och annorlunda, halsen vidgas, slemmet lossnar i halsen och vill ut... osv.
Ja det är häftigt hur kroppen reagerar och att det faktiskt händer saker bara av detta.
Terapi när den är som bäst!!
Och ja jag vill förändra och läka mig för att dra mitt strå till stacken i denna destruktiva värld.
För förändrar vi inte oss själva och läker, så kan vi inte sen gnälla att världen ser ut som den gör :D

 Men jag känner mig mer tyst än jag brukar, känslorna är liksom mer lugna på något sätt.
Mina faser förändras och jag fortsätter på min väg i att lära mig att vara sann mot mig själv.
Att inte lyssna på mitt ego eller rädslan som den består av.
Att faktiskt lyssna på vad Jag vill och känner, det är stort för mig.

Vad gör man när man missar alla kvalmatcher med Leksand till SHL?!
Bara att acceptera och förstå att jag kommer ha det riktigt bra utan de där matcherna med ;D
Resultaten får jag sen, och hoppet överger mig aldrig när det kommer till krigarna, fasen vad bra de är :))
Ishockey som ger en massor av glädje och spänning.
Bra för kropp och själ ibland haha.

Nu fortsätta med en härlig lördag, som jag hoppas att ni också har :*

<3
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar