torsdag 21 april 2016

Allt är inte som det ser ut...


Öppnar korken och ringlar ut en klick på tandborsten.
Ljusbrun klick som doftar fräscht av mint.
Trodde ej att denna ayurvediska tandkräm gjord med örter skulle vara en sådan hit som den var.. riktigt bra!!

Filosoferar lite där framför bilden av mig själv i spegeln.
Drömmer mig bort till den plats där jag började endel av processen med att återställa balansen.
Där allt bara var.. och där mina ögon ofta svepte över den vackra vyn.
Där ljudet av fåglarna och vågorna började smälta in allt det jag saknat.. kanske i ett tidigare liv.
Den där känslan av hur min kropp och själ kan njuta och känslan av något annat som dyker upp titt som tätt.
Jag älskar att längta och jag älskar att älska.
Behöver inte vara till en människa, djur eller ett ting.. bara något som är och sveper fram i luften jag andas.


Som när jag ligger i min lilla inglasade oas på balkongen med fönsterna lite öppnade så att solen och luften kan ta sig in.
Att bara titta på den blå himlen och förstå hur oändlig den är, hur vackert den ramar in molnen, de små insekterna som flyger fram och fåglarna som svävar.
Det är rofyllt till tusen det.
Och mitt ansiktsuttryck visar oftast inte det som finns där inne.. alla känslor jag är i.

Igår var solen varm och jag fixade i ordning min "säng"/soffa med dynor och kuddar för att kunna njuta av solen en stund.
Kroppen är rätt rejält utmattad just nu och det förstår jag att den har blivit.
Inte bara "utmattad" utan lite värre än så.. men det tar jag med ro :D
Det är dags att ta det ännu lugnare i min vardag.
Dock cyklade dottern och jag iväg på en skoj tur för att storhandla lite (mycket) grönsaker b la och lämna av ännu ett lass med grejer till Stadsmissionen.
Vi är som packåsnor där vi tar oss fram :))

Är glad att vi inte har en bil att bli beroende av trots att det kan vara tungt och jobbigt ibland, vi har ju kul på våra små utflykter :D
Men vi får så mycket på köpet av att promenera och cykla.

Varje dag får man så mycket intryck med bilder, tankar och känslor inom sig.
Mer än man anar och ibland kanske vill ha.
Men det är häftigt att vi faktiskt får ha allt detta.
Därför jag har valt att röra mig fritt runt utan en bubbla som bilen kan vara och skapa.
Min träning är att vara i allt som kommer för en stund eller så länge som det behövs trots att allt inte är rosenrött.. det är enkelt oftast men det som kan vara svårt är att sortera och prioritera det som kan vara kvar.
Vårt liv är inte så svårt eller för mycket för oss egentligen.. vi får ju det vi klarar av och vi kan välja...
Valet är hur vi vill att vårt eget liv ska bli.. med alla lärdomar både svåra och enklare som är instuckna lite här och var på vägen.
Livet är som alla filmer vi ser, men vi skapar vår egna.
Om vi bara vågar och tar chanserna vi får till oss kan vi få vara med i den bästa film som har skådats.

<3
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar