söndag 17 april 2016

Det är inte lätt alltid... :D



Har länge älskat vegetariska maträtter och känt hur gott de gör för magen, men varit dålig på att komma på maträtter att laga.
Det är så fräscht att äta grönsaker och diverse...
Men förut var jag även orolig att man inte skulle få i sig all den den näringen som man behöver, speciellt när dottern gick mer åt det vegetariska och veganska hållet.
Jag var nog lite som mamman på bilden ovanför ett tag haha.. jag visste med mig att det var bra men ändå var jag orolig.
 
Rött kött har inte funnits här hemma på väldigt länge förutom lite ekologisk nötfärs till köttbullar.. men det var ett tag sen nu man åt dem med.
Kyckling började vi må illa av konstigt nog och ja lite bacon är ju rätt gott fast det också var en tid sen man åt.
Fisk och skaldjur är väl det jag vill fortsätta äta men i mindre skala.. eventuellt någon köttbulle till jul eller så :D får väl se...
Har läst på endel och jag vet att man får i sig det man ska om man äter varierat.
Har mått så otroligt bra av det vegetariska/veganska och jag vet att min tarm/matsmältning och läkningen blir bättre med det.
Indienresan med allt vegetariskt gjorde mig såå gott.
T om huvudet känns bättre, blir mer klar på något vis.
Maten är ju medicinen och då ska jag försöka lyssna på vad min kropp vill ha och behöver.
Tar gärna emot goda recept om någon har, och speciellt Indisk vegetarisk mat :) 
  

Jag njöt av en självmassage (abhyanga) från topp till tå denna söndagsmorgon med mognad (uppvärmd till 100-110 grader) varm sesamolja.
Hur härligt var inte det, helt inoljad med ljudet av regnet utanför som smattrade på fönstret.
Få flöde i kroppen (bra för b la vataobalanser) och känna beröringen som vi alla behöver på huden.
Att stimulera olika punkter på hela kroppen som kan balansera oss.

Jag saknar verkligen behandlingarna man fick varje dag i Indien.
Man får vara tacksam över det man kan göra själv och drömma sig tillbaka...

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar