torsdag 28 april 2016

En stund i vårt liv.. på Shanti...

Går till min del av rummet, den jag alltid dras till, och känner in vilken matta som känns bra just nu.. just idag.
Hittar snabbt min plats och bonar in mig under den tunna filten och låter min käke sakta lossa på spänningar som finns.. mitt bröst och axlar få sjunka men som snabbt vill dras ihop i det invanda.
Jag känner hur varje port inom mig öppnas och låter energin sippra igenom... i allt större flöde.
Det är dags nu.. våga..
Ljuden... instrumenten...rösten samsas, och min kropp förbereds med mjuka rörelser.
I tomrummen finns rymden jag så väl behöver.
Ljudet av regnet ger känslorna kraft, och tyngden i min kropp delar jag med fler när min blick sakta rör sig över rummet.
Känslan fanns där redan, men en rofylld ensamhet låter mig hitta det nakna i mig, det jag behöver och den jag egentligen är.
Sluter mina ögon och lugna svävande rörelser delar sångens ord.. närheten av varm kärleksfull energi genom mina händer stryker och omfamnar min hud..
Jag älskar dig.. Jag älskar dig, och vi behöver varandra.
Sluta inte andas... dra in din luft i lungorna och släpp taget..
Världen skadar dig inte.. hör mig och känn.. det finns ingenting att frukta.. ingen luft som kan döda..
Öppna din hals och lev som den sanna du är.
Lev i din kärleksfulla omfamning.. våga vara.. våga vara du.
Släpp taget.. känn dina salta tårar på din kind.
Vi ska vara sams nu... världen och jag.

Sången rör vid mina läppar, kroppens lemmar är trötta.. så trötta.
Rummen i min kropp har lämnat plats för rörelse.. mer liv.
Men jag är trött.. det får vara så.. någon kikar ut och ler..
Det är visst jag.. den jag är utan skydd.. utan masken för mina andetag..
Det är okej att lyssna och känna dina svar.
Jag vet det nu.. jag vågar, jag känner och jag förstår.
Lyfter mitt huvud.. lägger mina händer över hjärtat och svarar...
Tack för att vi finns... för det finns ingenting annat.

<3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar