måndag 25 april 2016

Ett evigt svammel om kost, manipulationer och beroenden...


 Gurkmejaris blandat med russin/körsbär.
Gryta på ananas, zucchini, kokosmjölk, havregrädde och endel kryddor.
Kommer även att ha i t ex tofu nästa gång.

Försöker balansera mina vata/pitta obalanser.. dock vatan först.
Helst veganskt då jag mår bättre av det.. magen mår bättre t ex.. matsmältningen..
Man får hitta det som hjälper just en själv, genom att verkligen lyssna på sin kropp och mående psykiskt.
Nu är det dock kaphaperiod då söt mat ej ska intas i stora mängder eller väldigt sällan som t ex. ananas.
Men för vataobalanser går det bra, men inte för mycket för mig just nu.
Men man får känna efter vad man behöver...

Jag gillar det här med att laga mat nuförtiden, fått lite inspiration :D
Att laga mat utan att frysa in då färskt ger energin (prana inom ayurveda), att den är "ren" (sattvisk inom ayurveda) och mest näringsrik samt att den varma maten är bra för vår matsmältning. 
Det är mumsigt trots mina okunskaper inom matlagningen, och när man nu har fått bort det mesta av kemikalierna, sockret och de syntetiska smaktillsatserna i maten så har jag märkt hur mina smaklökar börjar komma tillbaka till naturligt ursprung mer och mer.
Allt smakade mindre i början men det smakar dock så rent,
och nu smakar allt mycket istället :D
Hemskt hur vi förstör oss själva genom att äta den kemiska skitmaten som finns i nästan allt numer.
Vi klagar på symptom, sjukdomar och viktuppgång.. ja inte konstigt... :/
Man blir så obalanserad både fysiskt (med organ osv) och psykiskt genom det.

Men vi kämpar på, jag och dottern.. med att hitta recept, få mer lärdomar och att lyssna på vår kropp och själ.
Pga pitta-obalansen jag har så blev jag beroende av saltade chips och mycket salt i maten etc, som gav mig enorma vätskeansamlingar i kroppen.
(Så mycket rann av mig samt skiten som förstoppningar gav efter resan.
Blev ju någon storlek mindre och mer mitt naturliga jag.
Men jag bryr mig inte om vikt osv!! Det är oviktigt och vi alla är olika konstruerade!!
Dock samlar jag på mig vätska och skit (slaggprodukter etc) på engång pga obalanserna.. men de kommer bli bättre med tiden :)
Har tur att jag har en del pitta-kropp så att min förbränning är stark från början.. därav att jag äter Alldeles för mycket då den är i obalans, men kan det utan viktuppgång pga min vata-kropp också.
Kan ju inte träna eller få den vardagliga motionen heller så är tacksam för den :))
)

Hon b la har hjälpt mig genom att vara hård när suget har varit jobbigt förut och ibland nu på något annat.
Hon har aldrig sug på dåliga grejer och det glädjer mig.  
Vi är ett bra team hon och jag :D
  
Vi människor har blivit lurade att dricka t ex komjölk där det speciella morfinet finns för oss att bli beroende, (de lurar i oss att vi får benskörhet av att inte inta t ex mjölk.
Det animaliska proteinet försurar vårt blod och vi människor är ju ofta väldigt försurade, sedan tar kroppen vårt kalciumfosfat från våra ben och fosfatet måste neutralisera detta och kalciumet kissas då ut.
Därför vi har stor benskörhet i vårt land som i andra länder där det äts och dricks mycket mjölk och animaliska produkter.
Men maktmänniskorna tjänar på detta då vi har så väldigt mycket kalciumtillskott att köpa pga av det.. komiskt va?!)
de kemiska smaktillsatserna och sockret etc för mer beroenden.

Det gynnar ego-makten att vi blir obalanserade/sjuka och få beroendebeetendet så de kan tjäna sina pengar på läkemedel, skönhet/yta/träning, psykologer etc, reklam och så mycket annat som är omedveten propaganda för oss marjonettdockor.
Vi styrs hela tiden med trender, manipulationen och illusionen av något som ska få oss lyckliga, men som bara stjälper.
Intressant eller hur?

Allt börjar hos oss själva och ingenting förändras om inte vi gör det själv :)
Bara sluta med alla ursäkter och tron att vi blir lyckligare av det destruktiva vi håller med.
Vi gör som det vi själva "hatar" och är rädda för.. vi följer de mest obalanserade (som är i sitt ego) människor på vår jord.
Som vi följde Hitler... för hur fasen kan EN människa ta över oss om inte vi föll för manipulationen och valde det helt själva.
Vi har ALLTID ett eget val.

<3
 

   
   

     
    
    
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar