tisdag 19 april 2016

Från en dag till en annan... det sätter spår och förändringar sker...


Dottern tvingade mig att se denna...
Är glad att jag gjorde det, fy fasen vad klockrent och hemskt!!
Rekommenderar Alla att ta en titt...
då vi människor lägger på flera skygglappar för att övertyga oss själva att vi är köttätare när vi egentligen är byggda som alla andra växtätare.
Så klockrent när vi föds som veganer men oftast tvingas under barndomen att få smak på kött, mjölkprodukter och diverse annat.
(Vi ska inte prata om socker som INTE är en belöning till barnen, bara ett påhitt vi vuxna lär våra barn)
Vi dricker komjölk som enbart är till för kalvar.. inte för giraffer, noshörningar, hundar, apor och människor.
Inte dricker andra djur vår mjölk.
Det finns b la en slags morfin i det som gör oss beroende, därför vi stoppar i oss massor av ost och annat.
Denna ska ses för att lära oss att sätta oss in i Alla levande varelsers liv och hur de måste känna.
Tänk om vi gjorde lika med oss människor.
Denna ska ses för att bli påminda om vad som vi egentligen stoppar i munnen när man äter på snabbmatskedjor som McDonalds och diverse... ingen näring.. djur som plågats.. gifter och skit.
Är det såhär vi vill leva... och är det såhär vi vill uppfostra våra barn, till hatiska monster med fullt av gifter i dess kroppar som sen blir "offer" genom sjukdomar de får?!
Är det så här vi "belönar" dem när de gjort något bra eller vid specifika tillfällen?
Mina tårar fullkomligt flödade (av filmerna han visade b la) pga att jag under hela mitt liv har kunnat känna empati och satt mig in hur andra känner.. japp jag har plågats och har även haft många skygglappar på.
Men det medförde även skratt då vi människor styrs och blir fullständigt lurade och allt är verkligen såå klockrent.
Men det går inte längre...

<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar