söndag 10 april 2016

Ingenting kan stoppa mig...




Saknar redan ljudet av vågorna... solens värme och lukten av maten som spred sig med vinden...
Men jag försöker leta nya recept för att införa nya rätter till vårt nya vegetariska och veganska liv (äter dock lite fisk och skaldjur och kanske kyckling och någon eko köttbulle i framtiden :)) ), och njuta av dagarna som är här hemma med.
Vara i det som är.. det lilla och i det stora.
Varje liten sak ska jag känna in.
Jag mår ljuvligt och huvudet är mer klart än det varit på väldigt många år.
Jag går helt klart rätt väg för mig.
Känner att jag ler och skrattar inombords mest hela tiden fast det kanske inte alltid kommer ut.
Att förändra det gamla gör att jag åter igen kan leva... kanske lite mer försiktigt ett tag, men med den som är Jag som varit begravd under en tjock massa.
 Tålmodigt upprepade jag varje dag ramsor med positivitet och hopp... kärleksfulla ord till mig själv om att jag finns och kommer bli och leva i lycka.
Se ljuset igen.

Och tänk att sådant fungerar så bra :D
Känner mig ibland lite dum att man kan må så här bra ändå och att andra ibland ser lite snett på mig som att jag inte är riktigt klok :))
Har blivit lite ifrågasatt då jag förändrar mitt liv lite.. men jag förändrar det till det bättre och jag gör det som är Jag äntligen.
Jag gjorde det/gör det och fortsätter att läka.. så på något vis kan jag väl kalla mig klok, om det så är på ett märkligt sätt eller något annat.. :D
För vem bryr sig egentligen?!

Jag är mer "naken" och öppen än någonsin och jag är inte rädd längre.
Jag visade för mig själv att jag klarar att gå emot mitt ego och rädslan.
Den stora rädslan t om, och i den kände jag mig lugnare än vanligt.

Så tack universum för den långa och hårda praktiken och skolan.
Den gör mig gott!!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar