fredag 15 april 2016

Ja jag vet... jag vet...

 Ibland suckar jag och ger mig själv en påminnelse om att sluta försvara mig... (kommer b la från att jag fick kämpa emot människor som styrde mig totalt fel och ej lyssnade på vad jag hade att säga, utan att veta vem jag var eller vad jag hade för obalanser på riktigt etc)
Och efter att ha endel kunskap om olika saker för hälsan så är svaren ofta från mig... "Jag vet", just för att många tar upp precis det jag redan vet :D
Orden kommer liksom automatiskt från mitt ego/hjärnan.

Det som blir fel är att jag känner mig dum för att det låter som jag vet allt eller att jag inte kan ta det andra säger.
Det jag menar med det är att jag har lärt mig om detta, kanske testat eller har detta i mitt liv, vet med mig själv att jag är si och så eller på ett kortare sätt utan novell vill säga att personen inte behöver ta av sin energi till att förklara grundligt det som jag har lärt mig tidigare.
Vill bespara både tid och energin :D
Detta har kommit med min "ME"/obalans då jag vet att Allt tar olika delar energi etc av oss osv. 
 Jag är märklig, jag vet :))
Samt behöver jag bara lyssna och svara med att jag håller med eller vad det nu kan vara, inte ge en hel novell till svar till andra.
Behöver egentligen inte alltid säga min tanke/åsikt om jag ej håller med heller, men allt bara flödar i mig och vill ut efter alla år då jag bara lyssnat på andra tidigare och det kan vara kämpigt i sig haha :D
 Jag behöver också ta plats men det kan bli så fel.
Har skrivit om det förut... hur dåligt jag har mått då ingen "såg" mig eller ville lyssna.
Måste få en balans med mig själv av det där.
Medvetenheten är en del och bearbetning med kärnan på problemet är en annan.
Och är detta ursäkter från min sida och mitt lilla ego.. eller är det faktiskt bara medvetenhet om mig själv? 
Det kan man ju spåna på om man vill och orkar ;))
Är bara öppen, rak och ärlig... och älskar att lära mig om mig själv och människan i helhet.

Så förlåt, jag blir ibland less på mig själv haha..
detta är bara hur jag fungerar Just nu.. förändringens tid är ständigt med oss ;)

<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar