onsdag 27 april 2016

Prioriteringar är grejen...


Jag fortsätter väl på samma spår... maten som är vår medicin.
Den nyinköpta matberedaren med olika tillbehör som råsaftcentrifug och diverse annat har fått en fin plats i vår familj :D
Vitamixen, denna och vår fantastiska spis/ugn är de som gör mig lycklig just nu :))
Behöver inte ha mera för att kunna göra Allt som vi behöver.
Vi har ju rensat bort onödiga saker och plastbantar för fullt.. har dock väldigt få fula saker kvar i plast.
Ja de är fula och de är inte bra för miljön.
Det finns bättre plast och så finns det då de fula.. ;)
Trä, glas och rostfritt är vår melodi och det jag önskar mitt hem bestod av sen.


Vi fick paket från Lapland store.
Detta på bilden beställde jag, och dottern har valt en massa ekologiska och giftfria grejer som presenter och julklappar till hon ska flytta hemifrån.
Hon älskar sånt där och nästan det enda hon önskar sig och har gjort i några år.
Så skönt att själv behöva slippa tänka ut saker när mitt huvud är som det är, och hon får precis det hon vill ha och inga onödiga ting.
Så julklapparna är snart klara.. underbart!!


Maten till lunch igår blev en vegansk lasagne.
Och idag får det bli en vegansk wokgryta med linser, frön, grönsaker och annat fiberrikt.. för fiber behövs :D

Min urlakade kropp fortsätter att få vila, och svarar jag inte på er som hör av er just nu eller svarar mer sällan så vet ni varför :)
Tänker på er ändå och svar kommer...

Fin dag på er :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar