torsdag 5 maj 2016

Dagar som blir som de blir...






Ingenting är så mycket planerat här hemma.
Blir mest att man lyssnar på vad kropp och själ behöver eller vill just för stunden eller just den dagen.
Två år på raken har vi skippat att närvara vid en brasa på valborg.. vi kände inte för det helt enkelt :D
Blev (såklart ekologiskt) vegansk pizza och brödbak istället för mig.
Kroppen har varit utmattad ett tag nu också men har ändå kunnat göra lite saker, eller rätt mycket för mig, och det är tacksamt :)

Jag kör även på med den supergoda frukostgröten UTAN mjölk , alltså mandelmjölken som jag gör och använder annars, för att jag tror att kall med det varma blir mer obalans (inom ayurveda) för kroppen.
Fast det är om man tar mjölk (lika i såser, till pannkakor etc, hellre grädde med lite vatten som ger mer balans än mjölk)... Fanns aldrig någon mjölk eller diverse i Indien till morgongröten, 
och det är supergott när den är lite mer lös i konsistensen.. gillar´t!!

Har även vilat och haft ett läsmaraton då jag nu har läst ut andra boken i trilogin som är såå underbar och tänkvärd.
Sista boken kommer i höst.

Mycket sker nu i veckorna, och vår lilla goskanin behöver också mycket omvårdnad och kärlek som oss andra.
Fortsätter mitt heltidsjobb med mig själv som ibland tar musten ur en för en stund, men mitt passionerade arbete flödar på bra och det får mig att utvecklas på olika vis.
Bara jag själv som kan förändra mitt liv och må bra :)

Släppa världen ur mitt grepp... andas... acceptera... förändra och läka Mig... gå efter mitt hjärta, min själ och mina drömmar... Allt kommer bli precis som det ska... Fantastiskt Liv med mitt sanna jag utan rädslor som styr.
Nu blir jag sådär pirrig igen :))

Hoppas ni har det riktigt skönt i vårens varma solstrålar :*

<3 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar