söndag 8 maj 2016

Härliga dagar på olika vis...


Vår dagsresa var bokad och jag samlade de krafter jag hade kvar för att ta oss till Hufvudstaden dottern och jag.
Det blev lugnt i solen och värmen.
Paradiset matmarknad på söder fick sig ett lunchbesök med goda veganska/glutenfria flatbreads (dock är degen lite godare utan det glutenfria men min mage mådde väldans bra med detta).. en uteservering saknas där då man hade velat suttit ute i solen.
Men det var ändå ett skönt avbrott med massor av intryck.

Storhandlingen skedde vid deras andra fina nyöppnade ekobutik på Regeringsgatan, då avståndet att släpa väskorna blev lite kortare.
Tacksam att de även hade öppningsrabatt på det man handlade :)
Men dagen blev riktigt mysig med prat och skratt trots alla människor runt omkring då eurovisionjippot hade kommit igång och en kropp och ett huvud som var utmattade stundvis.
Men jag njöt...
  

Maten är vår medicin...





Kombuchan är bara min.. lördagspartyt kan börja!!
Och även för vår lilla busLuna :D


 Blev inte mycket gjort dagen efter...
Vertikalläge största delen av dagen och kroppen ville inte röra sig en meter.
Hade det riktigt skönt med frukost och balansering i min lilla oas på balkongen.
Alla symptom jag alltid haft har förminskats men lymfkörtlar svullnar, feberkänslan finns men i mycket mindre skala, lite "halsont", huvudvärk men det fungerar.
Dock blir kroppen urlakad och jag fungerar någorlunda utan att plågas totalt,
 eller som förr då jag velat gräva ner mig där ljus eller ljud inte skulle komma åt en.
Men pacingen är otroligt viktig.. balansera, andas och vila fullt ut, för än är det mycket att läka.
Men jag är glad, och jag har bara lycka och hopp i mitt inre och stegen går framåt.

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar