söndag 22 maj 2016

Jag är glad att få vara en del av er alla... för en tid eller för en evighet...


Tacksamhet i det vackra... när en dörr stängs öppnas en annan med något nytt eller gammalt som ska få en plats på ens livsväg.
Har fått brottats lite med mig själv ett tag.. mer drar jag mig undan för att jag inte orkar med sådant som inte är prio för mig och sådant som min inre röst och känsla försöker få mig att förstå.
Vet inte om andra orkar med mig och förstår, men för mig är mitt läkande och min utveckling viktigast just nu.
(Solen sken plötsligt upp med sitt ljusa klot och tog sig in rakt i mitt ansikte... ljuvligt :)) )
Jag känner mig inte lika ängslig och rädd för att i slutändan stå där själv längre.. jag kan inte kontrollera eller ta min energi åt att försöka få andra att förstå det jag går igenom.. min förändring och min nyfunna lycka.
Jag har förstått att jag inte längre kan leva mig in i andras känslor, måenden och liv för att finnas helt och fullt ständigt.
Låta mina tankar och mitt hjärta fly från mig själv till dem hela dagar.
Det fungerar inte för någon och absolut inte för mig längre.
Så ja, till viss del är jag inte densamma som förut.. jag har börjat värdesätta mig själv också och vad jag mår bra och gläds av :)
Och mer kärlek har jag att ge på ett mer sundare plan.
Och ja jag tränar fortfarande på det där dåliga samvetet som oftast dyker upp då jag ej kan finnas som förr.. fast det har minskat med tiden.
Jag bryr mig alldeles för mycket om hur andra mår och känner och vad hjälper det mig och dem egentligen?
Oftast stannar vi kvar hos varandra som vänner, familj, partners fast vi dras åt olika håll.
Vi vill inte och vågar inte inse att människor faktiskt kommer och går i våra liv pga våra olika livsvägar och utvecklingar.
Ibland hittar vi tillbaka då våra vägar återigen korsas eller att vi går liknande väg, eller så får vi vara tacksamma för den tid vi haft tillsammans.. vi är alla fria själar i olika världar, men ändå en och samma levande kraft.
Att vara sann mot mig själv som mot andra har givit mig en nystart på livet och en lättnad som jag aldrig har haft förut.


Det här är min sten... en jade.
Den jag drogs till så starkt och som behövs vissa dagar att lämna över allt till b la.
~ Jag flödar i sanning i mitt hjärta ut ur mitt halschakra.
Låter allt från min eld komma ur mitt system.
Stenen tar emot... ~

* Jade stödjer oss till vårt mål och påminner om att vi är en del i det stora... är kejsaren i vårt egna rike.
Den kommer med harmoni, kraft och stillhet osv.
Viljan att leva, tar fram vår inre visdom och guidar oss på vår livsväg.
Bra för läkning, hjärtat, njurar, nervsystemet och avlägsnar toxiner b la.

Klart jag drogs till den ;)

Pussar och varma kramar sänds på er väg :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar